Η Γεωπολιτική Σημασία της Αναμενόμενης Έρευνας προς Εκμετάλλευση των Κοιτασμάτων Φ. Αερίου Δυτικά και Νοτιοδυτικά της Κρήτης από την Κοινοπραξία TOTAL-EXXON-MOBIL ΚΑΙ ΕΛΠΕ

Η Γεωπολιτική Σημασία της Αναμενόμενης Έρευνας προς Εκμετάλλευση των Κοιτασμάτων Φ. Αερίου Δυτικά και Νοτιοδυτικά της Κρήτης από την Κοινοπραξία TOTAL-EXXON-MOBIL ΚΑΙ ΕΛΠΕ

Από τούς 28 στόχους που εντόπισε η ΕΔΕΥ στην κεφαλή και το στηθαίο τμήμα της Μεσογειακής Ράχης, εικόνα 1, η ουρά είναι το κοίτασμα ΖΟΡ στην Αιγυπτιακή ΑΟΖ, η κοινοπραξία των Total-Exxon Mobil και ΕΛΠΕ θα αρχίσει, μετά περίπου 70 μέρες, την έρευνα προς εκμετάλλευση των 14 στόχων που βρίσκονται δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης. 

Έρευνα Υδρογονανθράκων στην Ελλάδα. Οι Καιροί ου Μενετοί!

Έρευνα Υδρογονανθράκων στην Ελλάδα. Οι Καιροί ου Μενετοί!

Πολλοί συμπατριώτες μας έχουν αποδεχθεί ότι η χώρα είναι «ψωροκώσταινα» όσον αφορά στην ύπαρξη ορυκτού πλούτου. Πόσο κρίμα και πόσο λάθος είναι! Αναφέρομαι στις αναμφισβήτητες ορυκτές πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες της χώρας μας, πέραν του ότι είναι αμαρτία ο χαρακτηρισμός για την από το Αϊβαλί αρχόντισσα, η οποία έδωσε και τον τελευταίο οβολό της το 1826 για την ενίσχυση των πολιορκημένων στο Μεσολόγγι.

Ενέργεια, Περιβάλλον, Υποδομές: Η Eξέδρα του Mέλλοντος   

Ενέργεια, Περιβάλλον, Υποδομές: Η Eξέδρα του Mέλλοντος  

Η ενέργεια, το περιβάλλον και ευρύτερα οι υποδομές είναι θεμελιακής σημασίας για την στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης, ενώ ταυτόχρονα δίνουν και ευκαιρίες και δυνατότητες αλλαγής του σημερινού οικονομικού μοντέλου. Οι υψηλοί οικονομικοί πολλαπλασιαστές σε βάθος χρόνου και η αναβάθμιση του συνολικού πλαισίου υποδομών, που έτσι καθιστά ελκυστικότερες όσες άλλες επενδύσεις το χρησιμοποιούν, θα δώσουν μια διατηρήσιμη ορμή

Πού Αποσκοπούν οι Κλιμακούμενες Προκλήσεις της Άγκυρας στην Ανατολική Μεσόγειο  

Πού Αποσκοπούν οι Κλιμακούμενες Προκλήσεις της Άγκυρας στην Ανατολική Μεσόγειο  

Είναι σαφές ότι η Τουρκία ακολουθεί μία μαξιμαλιστική πολιτική στην Ανατολική Μεσόγειο, η οποία σίγουρα δε βασίζεται στο Διεθνές Δίκαιο αλλά στην υλοποίηση του οράματος της Γαλάζιας Πατρίδας, με σκοπό να προασπίσει τη θέση της και τα συμφέροντά της στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή έναντι όλων, αγνοώντας τις διεθνείς συμβάσεις και επιδιώκοντας να ακυρώσει με τη γνωστή gunboat diplomacy,

Υπάρχουν και Ελάσσονες Διαφορές;

Υπάρχουν και Ελάσσονες Διαφορές;

Εδώ και λίγες ημέρες υπάρχει μία επίμονη κριτική: όταν ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι υπάρχει μία «μείζονα διαφορά» με την Τουρκία, υπονοούσε ότι υπάρχουν και ελάσσονες διαφορές; Και εάν ναι, ποιες είναι αυτές; Παρ’ ότι ο κ. Μητσοτάκης διευκρίνισε ρητώς το θέμα στη συνέντευξη της ΔΕΘ, η μουρμούρα και οι καχυποψίες εμμένουν. Επειδή καλό είναι ορισμένα πράγματα να αντιμετωπίζονται εγκαίρως, διότι αλλιώς αρχίζουν να πυορροούν, είναι απαραίτητο να δοθούν κάποιες διευκρινίσεις

Η Απομάκρυνση από το Κράτος Δικαίου Θίγει την Ανταγωνιστικότητα και την Ανάπτυξη  

Η Απομάκρυνση από το Κράτος Δικαίου Θίγει την Ανταγωνιστικότητα και την Ανάπτυξη  

Μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού, που ελπίζουμε και προσπαθούμε να μην επαναληφθεί, τα μεγάλα ζητήματα της ανάπτυξης, της κοινωνικής προόδου και του ρόλου των δημόσιων πολιτικών, ιδιαίτερα στους τομείς της ενέργειας και του περιβάλλοντος, επανέρχονται «ψηλά» στη δημόσια συζήτηση και στην πολιτική ατζέντα της παγκόσμιας κοινότητας, με στόχο την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας. 

Υπάρχει Ευκαιρία; Η Ζωή μας Μετά τον Covid-19

Υπάρχει Ευκαιρία; Η Ζωή μας Μετά τον Covid-19

Αναμφίβολα ζούμε μια από τις πιο μεγάλες κρίσεις της σύγχρονης ιστορίας. Μια κρίση με παντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από οποιαδήποτε άλλη και συνεπώς, με άγνωστες επιπτώσεις. Πολλοί «σοφοί» και «ειδικοί» προσπαθούν να προβλέψουν την επόμενη ημέρα, να εκτιμήσουν τις συνέπειες και να προσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά της νέας πραγματικότητας. Αν, όπως και εγώ, δεν είστε φίλοι της μελλοντολογίας, η τωρινή συγκυρία σίγουρα βοηθάει στο να ενισχύσετε αυτή σας την άποψη

Καστελόριζο: Το Μικρό...Μεγάλο Αγκάθι στα Πλευρά της Τουρκίας

Καστελόριζο: Το Μικρό...Μεγάλο Αγκάθι στα Πλευρά της Τουρκίας

Καλή η νέα, τουρκική αυτή τη φορά, ιστορία από τα παραμύθια της Χαλιμάς, ότι δηλαδή, το Καστελόριζο είναι «μακρυά» από την ηπειρωτική Ελλάδα και έτσι δεν δικαιούται να διαθέτει υφαλοκρηπίδα, ΑΟΖ - ούτε καν να αυτοχαρακτηρίζεται ως ελληνικό νησί να προσθέσουμε ειρωνικά. Η έπαρση και ο κομπασμός των τουρκικών Μέσων Ενημέρωσης, ότι τάχα η Άγκυρα παραδίδει μαθήματα μαθηματικών στην Αθήνα, σχετικά με την υπόθεση του Καστελορίζου, δεν είναι για να λαμβάνεται σοβαρά, 

Αλλαγή Μοντέλου Επενδύσεων σε Υποδομές

Αλλαγή Μοντέλου Επενδύσεων σε Υποδομές

Η μετά COVID-19 ανάπτυξη της χώρας περνάει μέσα από τις υποδομές. Οι επενδύσεις υποδομών έχουν υψηλούς οικονομικούς πολλαπλασιαστές, ευρεία γεωγραφική κατανομή και απαιτήσεις συστηματικής συντήρησης και γι’ αυτό αποτελούν βασικό μοχλό οικονομικής επιτάχυνσης. Παγκόσμια, οι επενδύσεις σε υποδομές τα επόμενα είκοσι χρόνια θα φτάσουν τα 80 τρισ. δολάρια. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, στην πρώτη σχεδιαστική έκφρασή του,

Η Επανεκκίνηση της Οικονομίας Δεν Είναι Εύκολο Έργο

Η Επανεκκίνηση της Οικονομίας Δεν Είναι Εύκολο Έργο

Κύριε υπουργέ, η Ελλάδα βγαίνει ξανά στις αγορές έπειτα από ένα πολύμηνο lockdown και οι ελληνικές εξαγωγές βρίσκονται μπροστά σε μια πρωτοφανή πρόκληση, η οποία δεν έχει προηγούμενο. Ο κύριος προβληματισμός της αγοράς έγκειται στις συνέπειες της υγειονομικής κρίσης σε μεσο-μακροπρόθεσμο επίπεδο στις μεγάλες οικονομίες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο 

Οι Περιπέτειες της Αιχμάλωτης Ελληνικής Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας

Οι Περιπέτειες της Αιχμάλωτης Ελληνικής Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας

Αν και η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού θεσπίστηκε και στην Ελλάδα από το 2001, εντούτοις, 20 χρόνια μετά δεν έχει καταφέρει να σπάσει τα δεσμά της, να λειτουργήσει δηλαδή ανταγωνιστικά, να αναδείξει την πραγματική αξία του αγαθού του ηλεκτρικού ρεύματος, να συζευχθεί με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές και να συμπληρώσει την ενιαία εσωτερική ευρωπαϊκή αγορά.

Τώρα είναι η Μεγάλη Ευκαιρία της Ελληνικής Οικονομίας να Αλλάξει Επίπεδο

Τώρα είναι η Μεγάλη Ευκαιρία της Ελληνικής Οικονομίας να Αλλάξει Επίπεδο

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα βρισκόμαστε εδώ και μερικούς μήνες. Η πανδημία του κορονοϊού ανέτρεψε πλήρως την καθημερινότητά μας και δημιούργησε νέα δεδομένα σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Οι κυβερνήσεις αναγκάστηκαν να λάβουν δραστικά μέτρα για την ανάσχεση του θανατηφόρου ιού και την προστασία των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού. Τα καθολικά lockdown ωστόσο επέφεραν ισχυρό πλήγμα στην οικονομική δραστηριότητα,    

Παραγωγικός Μετασχηματισμός και Εξαγωγές

Παραγωγικός Μετασχηματισμός και Εξαγωγές

Σήμερα, με δεδομένες τις αναταράξεις και τις αλλαγές που προκαλεί η πανδημία COVID-19 στην παγκόσμια οικονομία, η ανάγκη για ουσιαστική παραγωγική ανασυγκρότηση και εξωστρεφή μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας, γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΟΣΑ, η μείωση του ΑΕΠ των χωρών - μελών του λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας αναμένεται να κυμανθεί από 15% μέχρι και 35% φέτος.

Το Ενεργειακό Μέλλον της Κρήτης

Το Ενεργειακό Μέλλον της Κρήτης

Έχετε δει τις ανεμογεννήτριες στην κορυφογραμμή πίσω από την εμβληματική Σπιναλόγκα; Θα τις παρατηρήσετε στεκόμενοι στην Ελούντα, στο ύψος των ξενοδοχείων πολυτελείας, και κοιτώντας προς Βορρά. Ένα θέαμα που αποδεικνύει το πώς οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ο τουρισμός πάνε χέρι-χέρι την Κρήτη στο μέλλον. Δυστυχώς, υπάρχουν αντιδράσεις σε αυτή την προοπτική, καθώς το μαζούτ έχει ισχυρά ερείσματα στην κοινωνία. Είναι δύσκολο να είσαι προοδευτικός σε έναν συντηρητικό τόπο όπως η Κρήτη και είναι δύσκολο ν’ αλλάξεις μια κοινωνία που καλόμαθε στην ευκολία του εισαγόμενου καυσίμου.

Τα Eπόμενα Bήματα της Hλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Τα Eπόμενα Bήματα της Hλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Τον τελευταίο καιρό το θέμα της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται πολύ υψηλά στην δημοσιογραφική ατζέντα του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου. Με μία σειρά από ενέργειες η Κυβέρνηση προωθεί το θέμα, στοχεύοντας στην ανάκτηση του χαμένου εδάφους και χρόνου που βρίσκεται η χώρα. Η Κυβέρνηση έκανε αυτό που έπρεπε να είχε γίνει αρκετά χρόνια νωρίτερα, ώστε να ανοίξει και στην Ελλάδα η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να διαμορφωθεί το σχετικό θεσμικό, επιχειρηματικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο που υπάρχει σε άλλες χώρες, προσαρμοσμένο στην Ελληνική πραγματικότητα προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας.