Το ψήφισμα για παραχώρηση 400 στρεμάτων δυτικώς των Ναυπηγείων Ελευσίνος που ανήκουν στην Αμερικανική εταιρία ONEX, θα περάσει από την Βουλή στις 27 λήγοντος μηνός όποτε θα υπογραφεί διακρατική συμφωνία παραχώρησης , ανάλογη με εκείνην της Cosco το 2008, όπως ισχύει γιά 40 χρόνια, στον Πειραιά.

 

Ετσι η κυβέρνηση Kυρ. Μητσοτάκη διατηρεί και την «πίττα ολάκερη και τον σκύλο χορτάτο». Αποφεύγει την αντιπαράθεση με την Κίνα που μισθώνει τα Ελληνόκτητα πλοία , διατηρεί τα Κινεζικά λιμάνια (Σαγκάη, Χόγκ-Κόγκ) ανοικτά στην Ελληνική σημαία και ημερεύει την κυβέρνηση Τράμπ που αγριοφωνάζει «διώξτε την Κόσκο» απ΄ την Ελλάδα - πράγμα ασύμφορο, επικίνδυνο και τελικά ανέφικτο. Γιατί η Κινεζική κρατική εταιρία είχε φροντίσει να περάσει την σύμβαση εξαγοράς του Ικονίου από την Βουλή, επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή κι όλες οι μετέπειτα Ελληνικές κυβερνήσεις τήρησαν την σύμβαση .Μάλιστα επί ΣΥΡΙΖΑ-Καμμένου την επεξέτειναν εκχωρώντας το 67% των μετοχών του ΟΛΠ.

Η σύμφωνία αυτή είναι επωφελής για την Ελλάδα, προσφέρει το 1,5% του εγχωρίου Προϊόντος κι έχει καταστήσει τον Πειραιά τον δεύτερο λιμένα της Μεσογείου, μετά την Μασαλία (πρώην Ελληνική αποικία) κι από τους πρώτους στην δυτική Ευρώπη.

Ακόμη κι αν υπήρχαν τα χρήματα αποζημιώσεως της Κόσκο, θα ήταν εθνικώς δυσάρεστο να φύγει και να πάει λχ. στην Σμύρνη.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η παρουσαία των Κινέζων στην Ελλάδα μπορεί να επεκταθεί και σ’ άλλους λιμένες της χώρας , διότι θα εκλαμβάνετο ως εχθρική ενέργεια υπό του προέδρου Τράμπ, γνωστού ως μνησίκακου.

Δεν είναι ώρα για κυρώσεις με τις οικονομικές δυσκολίες που περνάει η χώρα μας και με ανοικτά όλα τα μέτωπα με την Τουρκία.

Αντιθέτως, η ανάπτυξη λιμένος στην Ελευσίνα, ιδίως εάν συνδεθεί με την εθνική οδό Αθηνών-Θεσ/κης στο ύψος της λίμνης Υλίκης - κι όχι στα Οινόφυτα, όπως προγραμματίζεται από το κοντόφθαλμο ΥΠΕΧΩΔΕ, θα διευκολύνει πολύ την κυκλοφορία ΙΧ αυτοκινήτων στην Αθήνα διότι θα απορροφήσει τα φορτηγά με εμπορευματοκιβώτια, που κατευθύνονται βορείως της χώρας.

Άλλωστε, η Ελευσίνα έχει μακρά παράδοση ως λιμένας παραπλήσιος του Πειραιώς. Θυμίζομε ότι όταν ο Περικλής ο Αθηναίος έκλεισε το λιμάνι της για τους Μεγαρείς, με το «Μεγαρικό ψήφισμα», ως τιμωρία εις βάρος Δωριαίων, εθεωρήθη εχθρική πράξις υπό των Λακεδαιμονίων και συνέβαλε στον Πελοποννησιακό πόλεμο το 330 π.Χ. , με τα γνωστά, καταστρεπτικά αποτελέσματα για τον Ελληνισμό.

Μην κάνουμε το ίδιο λάθος μετά από 2.355 χρόνια , δυσαρεστώντας Αμερικανούς και Κινέζους...

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr