Καθώς εντείνεται η φημολογία και πληθαίνουν οι πληροφορίες για το πώς θα καταφέρει τελικά η Κυβέρνηση να τιθασεύσει το άγριο “άλογο” της ακρίβειας στο ρεύμα και τα υγρά καύσιμα που ποδοπατά τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών, εκεί έξω στην αγορά, η κατάσταση εκτραχύνεται. Το ευρωπαϊκό εμπάργκο που αποφασίστηκε -με πρόδηλη απροθυμία- στο ρωσικό πετρέλαιο βοηθά μεν στη διαχείριση του πολιτικού κόστους που επέφερε η εισβολή των στρατευμάτων της Μόσχας στην Ουκρανία, αλλά δεν συμβάλει στη διαχείριση των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης. Ήδη η τιμή του Brent, του διεθνούς benchmark κινείται

αυτή την ώρα (08:50 ώρα Ελλάδας) πέριξ των 111 δολαρίων ανά βαρέλι, ενώ η αντίστοιχη της αμερικανικής ποικιλίας WTI βαίνει πάνω από τα 108 δολάρια ανά βαρέλι. 

Υπ’ αυτές τις προοπτικές, είναι απολύτως εύλογη η διατήρηση των υψηλών τιμών στην αντλία. Όπως δείχνουν πρόσφατα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων ανέρχεται σε άνω των 2,107 ευρώ το λίτρο και του ντίζελ κίνησης άνω των 1,85 ευρώ το λίτρο. Το κόστος των υγρών καυσίμων εκτιμάται ότι θα πάρει την ανιούσα τις επόμενες ημέρες, καθώς οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου θα αυξηθούν περαιτέρω και τα όποια ελάχιστα μέτρα άμβλυνσης των αρνητικών επιπτώσεων για τους καταναλωτές, με τη μόνη επιλογή για τους περισσότερους, να παραμένει ο περιορισμός των εποχούμενων μετακινήσεών τους.  

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το globalpetrolprices.com, η κατά μέσον όρο τιμή της βενζίνης στον κόσμο ανερχόταν στις 2 Μαΐου σε 1,33 δολάρια ΗΠΑ το λίτρο, με τις διαφορές από χώρα σε χώρα να είναι μεγάλες. Κατά κανόνα τα πλουσιότερα κράτη διατηρούν τις υψηλότερες τιμές και τα φτωχότερα, όπως και οι χώρες παραγωγής πετρελαίου, διατηρούν σημαντικά χαμηλότερες τιμές. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι  ΗΠΑ οι οποίες ενώ ανήκουν στις οικονομικές υπερδυνάμεις του πλανήτη  και παράγουν υδρογονάνθρακες, εν τούτοις διαθέτουν, παραδοσιακά,  χαμηλές τιμές βενζίνης. Όσον αφορά στις διαφορές που προκύπτουν από χώρα σε χώρα, οφείλονται σε ένα συνδυασμό διαφορετικής φορολόγησης των υγρών καυσίμων και διαφορετικών επιχορηγήσεων όσον αφορά στη βενζίνη.

Ακολουθούν τρείς πίνακες που απεικονίζουν τις χώρες με τις φθηνότερες και τις ακριβότερες τιμές βενζίνης στην αντλία. Η Ελλάδα ανήκει μακράν στις πιο ακριβές, ενώ η θέση της Κύπρου βρίσκεται περί το μέσον του σχετικού καταλόγου, χάρη στους χαμηλότερους φόρους με τους οποίους επιβαρύνεται η τιμή της βεζνίνης στην αντλία. Ακόμη, σχετικά χαμηλά πωλείται η βενζίνη στην γςειτονική Τουρκία.