Εν μέσω κορωνοϊού και με την οικονομία να κινείται σε αχαρτογράφητα νερά αρκετοί κλάδοι της οικονομίας χτυπάνε καμπανάκι για την επόμενη ημέρα. Ανάμεσά τους και οι ενεργοβόρες βιομηχανίες. Οι εταιρείες υποστηρίζουν πως διαχρονικά έχουν μη ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας. Την ίδια ώρα, πτώση πάνω από 80% των πωλήσεων καταγράφουν τα πρατήρια καυσίμων. Ειδικότερα, η  κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και στη χώρα μας έχει περιορίσει ασφαλώς τη ζήτηση. Έχει όμως επιφέρει αλλαγές -όπως επισημαίνει εύστοχα στο τελευταίο του σχόλιο το energia.gr- στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ενεργειακού συστήματος.

«Η απότομη και μεγάλη μείωση της ενεργειακής ζήτησης είναι ιδιαίτερα εμφανής στα υγρά καύσιμα όπου στην Ελλάδα τον Μάρτιο εκτιμάται ότι είχαμε βουτιά στις πωλήσεις συνολικά κατά 33% ενώ εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς κάνουν λόγο για 75% κάμψη τον μήνα Απρίλιο και στα ίδια επίπεδα εάν συνεχιστούν τα μέτρα τον Μάιο. Πολύ λιγότερο μειωμένη είναι η ζήτηση στο φυσικό αέριο και στον ηλεκτρισμό όπου παρατηρούμε κάμψη στο επίπεδο του 10% και 5% αντίστοιχα», επισημαίνεται στο σχόλιο του Energia.gr με τίτλο: Η Πανδημία Αλλάζει τα Δεδομένα στην Ενέργεια (δείτε εδώ).

Την έντονη ανησυχία τους για την κατάσταση που διαμορφώνεται εκφράζουν και οι ενεργοβόρες βιομηχανίες οι οποίες υποστηρίζουν πως διαχρονικά έχουν μη ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας. Πηγές της αγοράς αναφέρουν στο energia.gr πως το κόστος ενέργειας είναι 50% πάνω σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, την ώρα που μεγεθύνεται η αβεβαιότητα μετά το ξέσπασμα της επιδημίας. Παρόλα αυτά σύμφωνα με τι ίδιες πηγές αυτή τη στιγμή δεν έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό η λειτουργία των επιχειρήσεων. Στην ήδη επιβαρυμένη για τους ίδιους συγκυρία, όπως τονίζουν έρχεται να προστεθεί η πρόβλεψη του ΔΑΠΕΕΠ για τον ΕΛΑΠΕ για αύξηση των εσόδων κατά 80 εκατ. ευρώ για το 2019, που σημαίνει πολύ απλά αυξημένο ΕΤΜΕΑΡ για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες. Επιπλέον, παρατηρείται καθυστέρηση και σε σχέση με το ζήτημα της διακοψιμότητας και όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν ενώ σε συνθήκες κορωνοϊού έπρεπε να υπάρχει μια ελαστικότητα, παρατηρείται το ακριβώς αντίθετο.

Τέλος, σε σχέση με τους πρατηριούχους καυσίμων από την αρχή της κρίσης άρχισαν να καταγράφουν πτώση στις πωλήσεις. Πλέον, σύμφωνα με τους βενζινοπώλες η κατάσταση που διαγράφεται είναι η εξής: πτώση άνω του 80% των πωλήσεων, μείωση ωραρίων των πρατηρίων καυσίμων και προ των πυλών ο κίνδυνος να μπούνε πολλά λουκέτα. Οι πρατηριούχοι βρίσκονται σε επαφή με τα αρμόδια υπουργεία και αναμένουν μέτρα στήριξης της πολιτείας. Ζητούν να εξαιρεθούν από το μέτρο της μετάθεσης εξόφλησης των επιταγών κατά 75 μέρες.