Εγκρίθηκε χθες από την αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) η  τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του  αγωγού φυσικού αερίου υψηλής πίεσης στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης (Ανθεια), δίνοντας το «πράσινο φως» ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του νέου σταθμού συμπίεσης. Η νέα υποδομή  εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη τον Ιανουάριο του 2024. Στόχος να αυξηθούν οι ποσότητες  αερίου που θα μεταφέρονται δυτικά και ανατολικά του κόμβου Κομοτηνής ενόψει της λειτουργίας του πλωτού σταθμού FSRU Αλεξανδρούπολης, ο οποίος θα συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ) όσο και των άλλων έργων

στην περιοχή όπως είναι η υπόγεια αποθήκη αερίου (UGS) στην περιοχή της Καβάλας, η αύξηση της φυσικής αντίστροφης ροής μέσω του Border Metering Station (BMS) «Σιδηρόκαστρου» προς τη Βουλγαρία, η τροφοδοσία του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου IGB, ο Θερμοηλεκτρικός Σταθμός ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ Κομοτηνής και ο νέος σταθμός ηλεκτροπαραγωγής Κομοτηνής των ΤΕΡΝΑ-Motor Oil.
 
Ο Σταθμός Συμπίεσης, ο οποίος περιλαμβάνεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2022-2031 του ΔΕΣΦΑ που είχε εγκριθεί τον περασμένο Αύγουστο από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), αποτελεί ένα από τα  πλέον σημαντικά του προγράμματος διότι στηρίζει την αύξηση της δυναμικότητας του Συστήματος. Ο νέος Σταθμός Συμπίεσης θα εγκατασταθεί νοτιοδυτικό άκρο της ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής και σε οικόπεδο όμορο των υφισταμένων εγκαταστάσεων του Σταθμού μέτρησης/βαλβιδοστασίου/ξέστρου. Εκεί θα εγκατασταθεί και  ο συνοδευτικός εξοπλισμός του (αγωγοί, βάνες κλπ), με στόχο την αύξηση της πίεσης του αερίου που εισέρχεται στον κόμβο Κομοτηνής, ενισχύοντας έτσι την ευελιξία λειτουργίας ολόκληρου του δικτύου του ΕΣΜΦΑ.    

Ο νέος  Σταθμός   θα αποτελείται από τρεις συμπιεστές (δύο σε λειτουργία και ένας σε αναμονή) συνολικής ισχύος 24 MW (3x8 ΜW), με δυναμικότητα παροχής 380.000 – 656.000 Nm3 ανά ώρα και πίεση έως  80 barg.  Η νέα εγκατάσταση   θα είναι επίσης κατάλληλη για λειτουργία με μείγματα υδρογόνου, λαμβάνοντας υπόψη ότι το υδρογόνο ως ποσοστό στο μείγμα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10%.

Ο αρχικός σχεδιασμός του έργου (ήδη από το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2016-2025) προέβλεπε την εγκατάσταση σταθμού συμπίεσης (1+1)x2,5MW ISO στους Κήπους. Σύμφωνα με την εισήγηση του ΔΕΣΦΑ του Ιανουαρίου 2022, ο σταθμός κρίθηκε σκόπιμο να μεταφερθεί στην Κομοτηνή με αύξηση της δυναμικότητας σε (1+1)x3,5MW ISO, λαμβάνοντας υπόψη αφενός το αίτημα του IGB για ελάχιστη πίεση παράδοσης των 60 barg, για την πρώτη φάση λειτουργίας του και   αύξηση σε 70 barg για τη 2η φάση λειτουργίας (επέκταση στα 5bcm) και μελλοντικά αιτήματα εξαγωγών στον αγωγό IGB και αφετέρου την αύξηση των ροών από το νέο σημείο εισόδου του αγωγού TAP, τις μειωμένες ροές και το μειωμένο εμπορικό ενδιαφέρον από το σημείο εισόδου Κήποι, το νέο σημείο εισόδου της Αλεξανδρούπολης, αλλά και οικονομίες κλίμακας προκειμένου να επιτευχθούν μελλοντικές ανάγκες με ένα ενιαίο Συμπιεστή αντί για δύο, στους Κήπους και Κομοτηνή.  Η ένταξη μίας επιπλέον μονάδας συμπίεσης που  θα λειτουργεί ως εφεδρική των άλλων δύο   για την ασφάλεια εφοδιασμού της περιοχής, είχε ζητηθεί από τη ΡΑΕ.