Η παρουσίαση ενός υβριδικού αυτοκινήτου υψηλής τεχνολογίας στο τεχνολογικό πάρκο Λαυρίου – και συγκεκριμένα στο ενεργειακά αυτόνομο κτίριο "H2SusBuild"του ΕΜΠ, δεν μπορούσε παρά να αποτελέσει αφορμή για μια σειρά 

προβληματισμούς σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση. Οι αρετές του ηλεκτροκινητήρα είναι βεβαίως γνωστές. Το όφελος των μηδενικών ρύπων κατά την κίνηση του αυτοκινήτου είναι επίσης προφανές. Ωστόσο κάθε τόσο έρχεται μια είδηση για να σε κάνει να σκεφτείς αν κάποιος βιάζεται υπερβολικά να βάλει το αυτοκίνητο στην πρίζα. Γιατί η πρίζα τελικά μπορεί και να μην αντέχει... Το ηλεκτρικό δίκτυο δεν είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ το βράδυ και δεν είναι μυστικό τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ήδη οι Ιταλοί στη Ρώμη. Και αν – τονίζουμε το υποθετικό "αν" – αγοράσουμε όλοι μας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θελήσουμε να το φορτίζουμε κάθε βράδυ, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν.

Πιστεύετε ότι είναι τυχαίο που ήδη οι κατασκευαστές μιλούν για αμφίδρομη φόρτιση; Και μάλιστα όχι μόνο στην περίπτωση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων όπως το Nissan Leaf με τη μπαταρία των 40 kWh, το BMW i3 των 42,2 kWh ή το Tesla Model Y των 75 kWh, αλλά και στην περίπτωση των Plug In υβριδικών οχημάτων όπως τοOutlander PHEV των 13,8 kWh που θα κληθεί να δώσει «κάτι» από την ενέργεια που του περισσεύει, συμβάλλοντας στη σταθεροποίηση του δικτύου και στην αποτροπή ενός blackout. Καθόλου τυχαίο λοιπόν ότι στην παρουσίαση έγινε λόγος για τη συμβατότητα του νέου μοντέλου με το σύστημα V2H και τον αμφίδρομο αναστροφέα-φορτιστή, με τη βοήθεια του οποίου το υβριδικό Mitsubishi μπορεί να τροφοδοτήσει ένα σπίτι, σε περίπτωση ανάγκης.

Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι η ίδια η ύπαρξη υβριδικών PHEV μοντέλων αποτελεί από μόνη της σαφέστατη απόδειξη των δυσκολιών που θα υπάρξουν στην εγκαθίδρυση της ηλεκτροκίνησης.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι σχετικά πρόσφατα έκανε την εμφάνισή του στο διεθνές λεξιλόγιο ο όρος "electrified" που περιλαμβάνει και τα ηλεκτρικά, και τα PHEV. Τα τελευταία θα αποτελούν το 50% περίπου του παγκόσμιου στόλου των "electrified" οχημάτων το 2030, τα οποία με τη σειρά τους δεν θα ξεπερνούν το 12% του συνόλου των οχημάτων που θα κυκλοφορούν τότε στον πλανήτη μας. Και αυτό σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις...

(«ΕΘΝΟΣ»)