Η BYD στοχεύει να παράγει όλα τα ηλεκτρικά της οχήματα προς πώληση στην Ευρώπη τοπικά εντός τριών ετών, κάτι που θα την βοηθήσει να αποφύγει τους δασμούς της ΕΕ, δήλωσε η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος Στέλλα Λι νωρίτερα αυτόν τον μήνα, προσθέτοντας ότι τα plug-in υβριδικά θα πρέπει να κυριαρχήσουν στις ευρωπαϊκές πωλήσεις του ομίλου βραχυπρόθεσμα.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία που θα πρέπει να ξεκινήσει την παραγωγή στο τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ ένα άλλο στην Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή το 2026, με συνολική χωρητικότητα περίπου 500.000 οχημάτων ετησίως. Ερωτηθείς εάν η BYD εξετάζει μια περαιτέρω εγκατάσταση που θα εξυπηρετεί την Ευρώπη, ο ειδικός σύμβουλός της, Αλφρέντο Αλταβίγια, δήλωσε ότι ο όμιλος θα πρέπει επίσης να παράγει μπαταρίες στην περιοχή.
«Δεν έχει νόημα να επενδύσουμε στη συναρμολόγηση αυτοκινήτων [στην Ευρώπη] και να φέρνουμε μπαταρίες από την Κίνα», δήλωσε κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Μιλάνο.
Ας σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αρχικά πουλούσε μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) στην Ευρώπη, ωστόσο έχει αρχίσει να προσφέρει και plug-in υβριδικά, τα οποία αποδεικνύονται δημοφιλή στους καταναλωτές.
Ο Αλταβίγια δήλωσε ότι η BYD πρέπει ακόμη να αποφασίσει εάν θα δώσει προτεραιότητα σε ένα τρίτο εργοστάσιο συναρμολόγησης ή σε μια μονάδα κατασκευής μπαταριών, καθώς πλέον επικεντρώνεται αποκλειστικά στην έναρξη λειτουργίας του ουγγρικού εργοστασίου και στην πλήρη λειτουργία του. Πρόσθεσε ότι η BYD εξετάζει όλες τις ευρωπαϊκές χώρες για αυτήν την περαιτέρω επένδυση και συνεργάζεται με τις τοπικές αρχές.
«Αρκετοί παράγοντες λαμβάνονται υπόψη κατά την επιλογή μιας νέας τοποθεσίας... όπως το κόστος ενέργειας, το οποίο είναι αντικειμενικά ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες ανταγωνιστικότητας, επειδή τόσο τα εργοστάσια συναρμολόγησης όσο και τα εργοστάσια μπαταριών είναι ενεργοβόρες επιχειρήσεις», είπε.
Ο Αλταβίγια σχολίασε επίσης την πρόσφατη απόφαση της Berkshire Hathaway του Γουώρεν Μπάφφεττ να αποχωρήσει πλήρως από την BYD, τερματίζοντας μια 17ετή επένδυση, απορρίπτοντας τις εικασίες ότι η κίνηση ήταν ένδειξη δυσπιστίας προς την εταιρεία. Ο Μπάφφεττ «είχε κέρδος 20 φορές το κεφάλαιο που επένδυσε. Έπραξε πολύ καλά που έκανε αυτό που έκανε», είπε. «Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που είχαμε τον Μπάφφεττ [ως επενδυτή], αλλά το γεγονός ότι ρευστοποίησε τη θέση του είναι ακριβώς αυτό που κάνει η Berkshire Hathaway για να ζήσει: αγοράζει, κερδίζει και πουλάει».