Λίγες εβδομάδες μετά το αρχικό σοκ των αμερικανικών κυρώσεων κατά των ρωσικών κολοσσών Rosneft και Lukoil, οι πελάτες των δύο επί ινδικού εδάφους αναζητούν ακόμα εναλλακτικούς προμηθευτές. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ολική παύση των αγορών ρωσικού αργού, με ορισμένους μεγάλους εισαγωγείς να στρέφονται προς Ρώσους παραγωγούς που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις από την Ουάσιγκτον και τους Ευρωπαίους συμμάχους τους. Μεταξύ αυτών οι δύο μεγαλύτεροι κρατικοί όμιλοι διύλισης, Indian Oil και Bharat Petroleum. Τα φορτία, ο συνολικός αριθμός των οποίων παραμένει άγνωστος, αναμένονται να παραδοθούν τον Ιανουάριο.
Ο βασικός λόγος για την προτίμηση των Ινδών αγοραστών είναι οι εξαιρετικά ελκυστικά προσφορές των Ρώσων παραγωγών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η έκπτωση των ρωσικών φορτίων κινείται πλέον στα 5 δολάρια φθηνότερα από το Brent, με τη Ρωσία να κερδίζει 40-45 δολάρια ανά βαρέλι μετά το κόστος μεταφοράς. Συνήθως, οι πληρωμές πραγματοποιούνται σε αμερικανικό ή εμιριτιανό νόμισμα.
Αρκετές επιχειρήσεις διύλισης έχουν δηλώσει πως θα σταματήσουν ή θα μειώσουν δραματικά τις αγορές ρωσικού αργού ώστε να αποφύγουν τις δυτικές κυρώσεις. Όπως υπολογίζουν μία σειρά αναλυτών, οι ρωσικές προμήθειες προς την ινδική αγορά έχουν μειωθεί κατά δύο τρίτα περίπου, με τους παραγωγούς από τον Περσικό Κόλπο να αποτελούν τους μεγαλύτερους κερδισμένους χάρη στην εγγύτητά τους. Έτσι, η Ρωσία αναμένεται να απωλέσει την πρώτη θέση της ως ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Ινδίας, με τη Σαουδική Αραβία να θεωρείται το φαβορί.
Παράλληλα, ΗΠΑ και Ινδία βρίσκονται σε φάση διαπραγματεύσεων για την ολοκλήρωση μίας διμερούς εμπορικής συμφωνίας. Η Ουάσιγκτον επιθυμεί να διευρύνει σημαντικά το μερίδιο των δικών της παραγωγών στην αναπτυσσόμενη ινδική αγορά, η οποία πιθανότατα θα ξεπεράσει και την Κίνα μέσα στις επόμενες δεκαετίες. Εντούτοις, το αμερικανικό αργό παραμένει αρκετά πιο ακριβό, τόσο λόγω του κόστους παραγωγής του, όσο και του κόστους μεταφοράς που είναι πολλαπλάσιο σε σύγκριση με άλλους εξαγωγείς.