σύμφωνα με μία σειρά αναλυτών, αλλάζοντας τις ισορροπίες στις παγκόσμιες ενεργειακές αγορές. Αυτό σημαίνει πως ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου σήμερα θα αρχίσει να μειώνει το ποσοστό του σταδιακά, καθώς τεχνολογίες όπως το φυσικό αέριο και η ηλεκτροκίνηση θα διεισδύουν όλο και περισσότερο στο κινεζικό ενεργειακό μείγμα. Εντούτοις, η Κίνα δεν θα σταματήσει να εισάγει αργό. Ένα μέρος αυτού θα αξιοποιείται στην παραγωγή πετροχημικών, τον μόνο τομέα που αναμένεται να αναπτυχθεί εντός των επόμενων χρόνων. Το υπόλοιπο θα φυλάσσεται στα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου της χώρας, διαμορφώνοντας ένα δίκτυ προστασίας για την ενεργειακή ασφάλεια του Πεκίνου.
Όμως, τα πραγματικά μεγέθη του κινεζικού ΣΑΠ παραμένουν άγνωστα. Η κινεζική ηγεσία είναι ιδιαίτερα προσεκτική ώστε να διατηρήσει αυτό το μυστήριο για λόγους εθνικής ασφάλειας, με τη διαχείριση των ποσοτήτων να είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με άλλους μεγάλους παίκτες όπως οι ΗΠΑ. Ως εκ τούτου, οι αναλυτές μπορούν μόνο να προχωρήσουν σε εύλογες εκτιμήσεις.
Με την παγκόσμια ζήτηση να είναι υποτονική εδώ και πολλούς μήνες, οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου αποτελούν μία ιδανική συγκυρία για την ενίσχυση των αποθεμάτων. Αρκετοί άνθρωποι της αγοράς πιστεύουν πως η Κίνα έχει αδράξει την ευκαιρία ώστε να αυξήσει το ΣΑΠ της, με την εταιρεία αναλύσεων Kayrros να υπολογίζει πως το σύνολο του κινεζικού αποθέματος φτάνει τα 415 εκατομμύρια βαρέλια στις αρχές Σεπτεμβρίου. Η Gunvor, μία άλλη εταιρεία αναλύσεων, υπολόγισε την ημερήσια αύξηση του κινεζικού ΣΑΠ στα 200.000 βαρέλια περίπου.
Η αύξηση της παραγωγής που έχει αποφασίσει ο OPEC+ αναμένεται να μειώσει περαιτέρω το κόστος του αργού, με ορισμένους να βλέπου πτώση ακόμα και κάτω από τα 60 δολάρια εντός του 2026. Μία τέτοια εξέλιξη πιθανότατα θα επιτάχυνε τις κινήσεις της κινεζικής ηγεσίας, ειδικά καθώς η ρευστή γεωπολιτική κατάσταση εξαιτίας της πολιτικής Τραμπ προκαλεί ανησυχίες στις κυβερνήσεις για ξαφνικές κρίσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εξάλλου, δύο βασικοί προμηθευτές της Κίνας είναι η Βενεζουέλα και το Ιράν, χώρες που έχουν ήδη μπει στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον. Στο άλλο άκρο, η Ρωσία είναι μεν σε εμπόλεμη κατάσταση, αλλά οι ροές ρωσικού αργού προς τα κινεζικά λιμάνια θα διακοπούν πολύ πιο δύσκολα.
Με τη σταδιακή μείωση των εισαγωγών πετρελαίου στην Κίνα, η αναδιάταξη της παγκόσμιας αγοράς ορυκτών καυσίμων είναι βέβαιη. Τα σημάδια αυτής της αλλαγής είναι εμφανή εδώ και πολύ καιρό, όμως φαίνεται πως πολλά στελέχη του κλάδου αρνούνταν να αποδεχθούν τη νέα πραγματικότητα μέχρι πρόσφατα. Με τον πετρελαϊκό τομέα να περνά μία παρατεταμένη κρίση, η απώλεια της κινεζικής αγοράς ίσως αποδειχθεί στο κρίσιμο πλήγμα που θα ρίξει τα υπόλοιπα ντόμινο.