Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν την περασμένη Παρασκευή, αλλά ολοκλήρωσαν την εβδομάδα ανοδικά περίπου κατά 50 σεντς, υποστηριζόμενες από τις συνεχιζόμενες ναυτιλιακές επιθέσεις γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα. Ο ΟΠΕΚ παραμένει αισιόδοξος για τη ζήτηση πετρελαίου φέτος, αλλά τόσο ο ίδιος όσο και η Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ αναμένουν ότι η ζήτηση του επόμενου έτους θα είναι χαμηλότερη.

Ο ΟΠΕΚ έχει προβλέψει πτώση της ανάπτυξης στα 1,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, από 2,2 εκατομμύρια bpd, ενώ η EIA εκτιμά 1,2 εκατομμύρια bpd επέκταση της ζήτησης το επόμενο έτος έναντι 1,4 εκατομμύρια bpd φέτος.

Ορισμένοι αναλυτές βλέπουν χαμηλότερες τιμές φέτος λόγω της υψηλότερης παραγωγής από τις ΗΠΑ, το Ιράν και τη Βενεζουέλα, ενώ η κινεζική οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται. Ο Mike Muller, επικεφαλής για την Ασία στην κορυφαία εταιρεία εμπορευμάτων Vitol, δήλωσε: «Υπάρχει περισσότερο πετρέλαιο διαθέσιμο από περισσότερες πηγές από ό,τι συνέβαινε εδώ και πολύ καιρό. Οι πηγές αργού πετρελαίου που υπόκεινται σε κυρώσεις, δηλαδή το Ιράν και η Ρωσία, βρίσκουν τον δρόμο τους για να διακινήσουν αξιοπρεπείς ποσότητες».

Η παρεμπόδιση της κυκλοφορίας μέσω της Ερυθράς Θάλασσας από τους Χούτι βλάπτει το παγκόσμιο εμπόριο και βλάπτει τη διεθνή ενεργειακή ασφάλεια. Επίσης ωφελεί ορισμένες βασικές χώρες – αλλά ποιους; «Το στενό Bab Al Mandeb είναι μια από τις πιο σημαντικές αρτηρίες του παγκόσμιου εμπορίου και της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού και είναι βουλωμένη αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ναυτιλιακού γίγαντα Maersk. Πιστεύει ότι οι διαταραχές μπορεί να διαρκέσουν αρκετούς μήνες.

Ένα άλλο στοιχείο της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα προέρχεται από τη συμφωνία μεταξύ της Αιθιοπίας και της Σομαλιλάνδης (η οποία διεκδικεί την ανεξαρτησία της από τη Σομαλία, αλλά δεν είναι διεθνώς αναγνωρισμένη) για τη μίσθωση μέρους της ακτογραμμής του βόρειου γείτονά της στον Κόλπο του Άντεν από την πολυπληθή αλλά αποκλεισμένη από την ξηρά Αιθιοπία. Η Αίγυπτος βρίσκεται σε αντιπαράθεση με την Αντίς Αμπέμπα για το φράγμα της Μεγάλης Αιθιοπικής Αναγέννησης στον Γαλάζιο Νείλο, το οποίο φοβάται ότι απειλεί την υδροδότησή της. Αντιμετωπίζει ήδη το πρόβλημα της μειωμένης διαμετακόμισης μέσω της βασικής διώρυγας του Σουέζ που της αποφέρει χρήματα. Ο πρόεδρος της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ Ελ Σίσι έσπευσε να καταδικάσει την αιθιοπική κίνηση, λέγοντας ότι βρίσκεται πίσω από τη Σομαλία.

Το μεγαλύτερο κοίτασμα πετρελαίου Sharara της Λιβύης, το οποίο αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο της λιβυκής παραγωγής μπήκε ξανά σε παραγωγή έπειτα από δύο εβδομάδες διαδηλώσεων από τους ντόπιους που ζητούσαν περισσότερες υποδομές και οικονομικές ευκαιρίες. Η πολιτική αστάθεια συνεχίζει να αποτρέπει τις επενδύσεις στον κρίσιμο τομέα πετρελαίου της χώρας. Ο Abdul Hamid Dbeibah, Πρωθυπουργός της κυβέρνησης με έδρα την Τρίπολη, είπε ότι θα διεξαχθεί δημοψήφισμα για το αμφιλεγόμενο ζήτημα της κατάργησης των επιδοτήσεων βενζίνης - ένα λίτρο στη χώρα κοστίζει 0,03 δολάρια, το δεύτερο φθηνότερο στον κόσμο.