ο οποίος θα αναλάβει την κατασκευή του αγωγού, πιθανώς έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου. Να σημειωθεί ότι είχε προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια των χαλύβδινων σωλήνων και του μετρητικού σταθμού που θα εγκατασταθεί στα σύνορα, στον οποίο προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί η Σωληνουργεία Κορίνθου.
Ο διαγωνισμός έχει αρχικό προϋπολογισμό 25,5 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσει έως και τα 27,5 εκατ. ευρώ με το δικαίωμα προαίρεσης.
Ο Διαχειριστής σχεδιάζει την ολοκλήρωση της διαδικασίας για την ανάδειξη αναδόχου για την κατασκευή του αγωγού εντός του φθινοπώρου ώστε η τελική επενδυτική απόφαση να έχει ληφθεί έως τα τέλη του έτους. Εάν όλα κυλήσουν ομαλά η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του αγωγού αναμένεται να ξεκινήσουν στα μέσα του 2024, με ορίζοντα ολοκλήρωσης στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Το συνολικό μήκος του αγωγού φτάνει τα 125 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 57 χιλιόμετρα βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και τα 68 χιλιόμετρα στη γειτονική χώρα από τα ελληνικά σύνορα (Γευγελή Ευζώνων) έως την περιοχή του Νεγκοτίνο. Ο ΔΕΣΦΑ έχει αναλάβει επίσης project management και για το σκέλος του αγωγού Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας που θα διατρέχει τη γειτονική χώρα καθώς επικράτησε στον διαγωνισμό που προκήρυξε η κρατική εταιρεία της Βόρειας Μακεδονίας Nomagas. Έτσι θα έχει την επίβλεψη της κατασκευής ολόκληρης της υποδομής.
Τον περασμένο Φεβρουάριο είχε ολοκληρωθεί και η διεξαγωγή του market test για τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας, κατά το οποίο δύο εταιρείες είχαν υποβάλλει δεσμευτικές προσφορές για δυναμικότητα, η μία για 5 έτη και η άλλη για 21 έτη. Και οι δυο έχουν υπογράψει Σύμβαση Δέσμευσης Δυναμικότητας με τον ΔΕΣΦΑ και έχουν προσκομίσει και την προβλεπόμενη εγγυητική επιστολή. Ο αγωγός Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας αποσκοπεί επίσης στη μεταφορά ποσοτήτων αερίου γενικότερα προς τα Δυτικά Βαλκάνια. Ήδη προχωρεί η κατασκευή διασυνδετήριου αγωγού με το Κόσοβο και από εκεί θα εφοδιάζεται και το Μαυροβούνιο.
Η αρχική ικανότητα μεταφοράς του αγωγού θα είναι 1,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα τον χρόνο. Επίσης, έχουν υλοποιηθεί μελέτες, προκειμένου ο αγωγός να διαθέτει τις κατάλληλες προδιαγραφές και για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου.