Η κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, η ελληνική, εκπροσωπείται από την Δευτέρα και από τη μεγαλύτερη στον κόσμο και στα χρονικά έκθεση «Ποσειδώνια 2022». Η χώρα μας παραμένει στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας με τους  Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν υπό την ιδιοκτησία τους περισσότερα από 5.500 πλοία, ή το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Παράλληλα, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% από το 2014, μe τους εφοπλιστές μας να ελέγχουν, το 31,78% του παγκόσμιου στόλου τάνκερς, το 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

το 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), το 15,6% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου, το 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG) και το 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Κατά την έναρξη των «Ποσειδωνίων», ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης έπλεξε το εγκώμιο της ελληνικής ναυτιλίας, που όπως είπε, εισφέρει ποσοστό 7% στο ΑΕΠ, ενώ διατηρεί 200.000 θέσεις εργασίας για Έλληνες πολίτες.

Στο πλαίσιο της έκθεσης πραγματοποιήθηκε και το 8ο Maritime Leaders Summit - Greece που διοργανώνει η Capital Link στο Astir Palace Hotel, με τη συμμετοχή στελεχών δημόσιων και ιδιωτικών ναυτιλιακών εταιρειών, επενδυτικών φορέων και αναλυτών της αγοράς.

Οι Έλληνες εφοπλιστές που συμμετείχαν στο forum τάχθηκαν ανοικτά κατά του εμπάργκο στην Ρωσία και επέκριναν τον τρόπο με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει διαχειριστεί έως σήμερα τον πόλεμο στην Ουκρανία. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corporation και ο Γιώργος Προκοπίου, της Dynacom Tankers, ο οποίος προκάλεσε αίσθηση στα ευρωπαϊκά ναυτιλιακά πράγματα με την επένδυσή του στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά τη ναύλωση που εξασφάλισε για λογαριασμό της γερμανικής κυβέρνησης, δύο Πλωτών Μονάδων Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης (FSRU), υγροποιημένου φυσικού αερίου, που ανήκουν στην Dynagas, επιτέθηκαν κατά της πολιτικής των κυρώσεων κατά της Μόσχας.

Πρώτα ο κ. Μαρινάκης τόνισε, ότι ποτέ στο παρελθόν δεν έχουν παρατηρηθεί τόσο κοντά στη χώρα μας γεωπολιτικές αναταράξεις αυτού του μεγέθους που επηρεάζουν άμεσα το χώρο της ναυτιλίας και υπογράμμισε πως η Ευρώπη κινείται στη λάθος κατεύθυνση, εξηγώντας πως αντί να επιδιώκει την ειρήνη, επιλέγει να προχωρήσει σε περαιτέρω κυρώσεις, προς ζημίαν των καταναλωτών. Όπως είπε, η Ινδία αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο με μεγάλες εκπτώσεις και κατόπιν το επαναπωλεί στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα αντί να τιμωρείται η Ρωσία, "να τιμωρούμε τους εαυτούς μας και την οικονομία."

Από την πλευρά του, ο κ. Προκοπίου, μίλησε για μια νέα πραγματικότητα μετά την εισβολή, από την οποία κύρια χαμένη είναι η Ευρώπη και κερδισμένες η Κίνα και η Ινδία. Ο ίδιος, χαρακτήρισε τον πόλεμο σαν τη μεγαλύτερη αποτυχία του αιώνα, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει πως οι κυρώσεις δεν έχουν αποφέρει ποτέ στα χρονικά αποτέλεσμα. Έφερε δε το παράδειγμα του Ιράν για το οποίο είπε πως έγινε πιο ισχυρό και ανταγωνιστικό ύστερα από την επιβολή των διεθνών κυρώσεων σε βάρος του και σημείωσε πως παρά την αβεβαιότητα, η αγορά θα πάει καλύτερα έως το τέλος του έτους.

Μίλησε επίσης ο κ. Πόλυς Χατζηιωάννου της Polyar Tankers, ο οποίος αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις που προκαλεί η ανοήτη, όπως την χρακτήρισε, πολεμική σύρραξη, στην προώθηση της πράσινης στροφής και της απανθρακοποίησης των καυσίμων στη ναυτιλία. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Έλληνας εφοπλιστής, η αβεβαιότητα δεν βοηθά σήμερα στο να γνωρίζουμε ούτε ποιά θα είναι η κατάλληλη νέα τεχνολογία, ούτε το κατάλληλο πράσινο εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του μέλλοντος.

Τέλος, τον προβληματισμό του στο ίδιο θέμα ανέπτυξε και ο Νικόλαος Τσάκος, της Tsakos Energy Navigation Limited, ο οποίος είπε πως η ταχύτητα των προσαρμογών συνιστά πρόκληση σε επίπεδο λήψης αποφάσεων, αλλά και απομειώνει τα υφιστάμενα στοιχεία ενεργητικού στον κλάδο.