Εντείνονται οι διεργασίες σε σχέση με την αξιοποίηση του υδρογόνου στις μεταφορές, την ώρα που αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις βγάζουν «κόκκινη» κάρτα στα ντιζελοκίνητα. Ειδικότερα, με φόντο την απόφαση του διοικητικού δικαστηρίου του Βερολίνου να απαγορεύσει την κυκλοφορία των ντιζελοκίνητων στους δρόμους της γερμανικής πρωτεύουσας η πρωτοβουλία Hydrogen Mobility Europe πραγματοποιεί δράσεις σε 8 ευρωπαϊκές χώρες για να προωθήσει τη χρήση του υδρογόνου στις μεταφορές. Στόχος είναι η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών για τη τροφοδοσία των αυτοκινήτων με υδρογόνο. Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η πρωτοβουλία, οι σημερινές τεχνολογικές εξελίξεις μπορούν να βοηθήσουν την Ευρώπη να πετύχει τους στόχους μείωσης των ρύπων, υπογραμμίζοντας τις εγγενείς δυνατότητες του υδρογόνου

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αντιμετωπίζει τόσο τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (FCEV) όσο και τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV), ως οχήματα που δεν εκπέμπουν ρύπους.

Ακόμη, σύμφωνα με την πρωτοβουλία Hydrogen Mobility Europe, το υδρογόνο μπορεί να αποτελέσει βασικό συστατικό στοιχείο για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο μέλλον. Μπορεί να παραχθεί από μια μεγάλη ποικιλία πηγών και όταν χρησιμοποιείται σε οχήματα που διαθέτουν κυψέλες καυσίμου παράγει μηδενικές εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, οι χρόνοι εμβέλειας και ανεφοδιασμού είναι συγκρίσιμοι με τα συμβατικά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα.

Σε εκδήλωση της πρωτοβουλίας, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη βδομάδα, δόθηκε η δυνατότητα να συναντηθούν εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών δήμων με εκπροσώπους κυβερνήσεων από όλη την Ευρώπη για να συζητήσουν τις πραγματικές εμπειρίες, τις βέλτιστες πρακτικές και τα αποδεδειγμένα επιχειρηματικά μοντέλα για την ανάπτυξη των οχημάτων που λειτουργούν με υδρογόνο. Επιπλέον, συζητήθηκε το πολύ σημαντικό ζήτημα των υποδομών. Οι διοργανωτές  της εκδήλωσης συμπεραίνουν ότι εκτός από τη μείωση των ρύπων, η ανάπτυξη της τεχνολογίας υδρογόνου στις μεταφορές θα συμβάλει στο άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας. Το ενδιαφέρον για τα FCEVs αυξάνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη, με τις κυβερνήσεις των χωρών της Νορβηγίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας που σχετίζεται με το υδρογόνο.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Διεθνής Οργανισμός Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, στις αρχές Σεπτεμβρίου διαπίστωνε σε έκθεσή του πως το υδρογόνο αποτελεί ένα σημαντικό  κρίκο για την επίτευξη των στόχων της ενεργειακής μετάβασης. «Η ηλεκτροπαραγωγή από ανανεώσιμες πηγές μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή υδρογόνου, η οποία με τη σειρά της μπορεί να παράσχει ενέργεια σε τομείς όπως η βιομηχανία, τα κτίρια και οι μεταφορές», υπογραμμίζει ο  IRENA. Παράλληλα, επισημαίνει πως  χρειάζεται «ένα πολιτικό και κανονιστικό πλαίσιο για την ενθάρρυνση των κατάλληλων ιδιωτικών επενδύσεων».