Σύμφωνα με την έρευνα του Ευρωβαρόμετρου «ΜΜΕ, αποδοτικότητα των πόρων και "πράσινες" αγορές» που δημοσιεύτηκε σήμερα, το 37% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ε.Ε. έχουν τουλάχιστον έναν «πράσινο» εργαζόμενο, πλήρους ή μερικής απασχόλησης.

Σύμφωνα με την έρευνα του Ευρωβαρόμετρου «ΜΜΕ, αποδοτικότητα των πόρων και "πράσινες" αγορές» που δημοσιεύτηκε σήμερα, το 37% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ε.Ε. έχουν τουλάχιστον έναν «πράσινο» εργαζόμενο, πλήρους ή μερικής απασχόλησης.

Οι «πράσινες» θέσεις εργασίας δημιουργούνται κυρίως στις ΜΜΕ σε αντίθεση με τις μεγάλες εταιρείες: το 2012 ένας στους 8 εργαζομένους σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις είχε «πράσινη» θέση εργασίας, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 13% όλων των θέσεων εργασίας στις ΜΜΕ (στις μεγάλες εταιρείες τα αντίστοιχα αριθμητικά στοιχεία είναι 1 στους 33, ποσοστό που αναλογεί στο 3% όλων των θέσεων εργασίας σε μεγάλες εταιρείες). Οι «πράσινες» θέσεις εργασίας στις ΜΜΕ εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σημαντικά και θα φτάσουν το 35% τα προσεχή δύο χρόνια.

Η έρευνα του Ευρωβαρόμετρου αποκαλύπτει επίσης άλλες ανεκμετάλλευτες δυνατότητες προς αυτήν την κατεύθυνση που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από τις ΜΜΕ. Για παράδειγμα, λιγότερο από το ένα τέταρτο των ΜΜΕ αξιοποιούν την ενιαία αγορά για οικολογικά προϊόντα ή υπηρεσίες. Η γραφειοκρατία θεωρείται ένα από τα εμπόδια: το 20% των ΜΜΕ λένε ότι θα τους ήταν ευκολότερο να κάνουν οικολογικές επενδύσεις, αν οι διασυνοριακές διοικητικές και νομικές διαδικασίες δεν ήταν τόσο πολύπλοκες.

Οι ΜΜΕ στους «πράσινους» κλάδους της οικονομίας ωριμάζουν επίσης. Τρεις στις πέντε (61%) των ΜΜΕ που πωλούν οικολογικά προϊόντα ή υπηρεσίες δραστηριοποιούνται στις «πράσινες» αγορές για περισσότερα από τρία χρόνια σε σύγκριση με το 52% στις ΗΠΑ. Τα τρόφιμα και ποτά (25%) και ο ηλεκτρονικός και μηχανολογικός εξοπλισμός και μηχανήματα (23%) είναι τα πιο ευπώλητα οικολογικά προϊόντα και υπηρεσίες από ΜΜΕ στην ΕΕ.

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. AntonioTajani, αρμόδιος για τη βιομηχανία και την επιχειρηματικότητα, δήλωσε σήμερα αναφερόμενος στα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου: «Χαίρομαι που βλέπω ότι οι ΜΜΕ αρχίζουν να αντλούν από αυτό το τεράστιο ανεκμετάλλευτο δυναμικό ώστε να υπάρξουν cφέλη σε καινοτομία, να γίνουν οι ΜΜΕ πιο ανταγωνιστικές και να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν. Μόνο πολύ λίγες ευρωπαϊκές ΜΜΕ επεκτείνουν τις οικολογικές επιχειρήσεις τους σε αγορές του εξωτερικού. Γνωρίζοντας ότι οι περιβαλλοντικές βιομηχανίες της Ε.Ε. είναι περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς περιβαλλοντικών βιομηχανιών, αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν τεράστιες ανεκμετάλλευτες δυνατότητες ανάπτυξης των ΜΜΕ».

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr