Ενα δισ. δολάρια για την κατασκευή νέων πλοίων και 611,7 εκατ. δολάρια για την αγορά second hand πλοίων, επένδυσαν οι Έλληνες εφοπλιστές στο πρώτο τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Golden Destiny. Οι παραγγελίες των Ελλήνων αποτελούν το 7,4% του συνόλου των νέων ναυπηγικών συμβολαίων που υπογράφηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου. Οι παραγγελίες των Κινέζων αποτέλεσαν το 5,3% για το ίδιο διάστημα
Ενα δισ. δολάρια για την κατασκευή νέων πλοίων και 611,7 εκατ. δολάρια για την αγορά second hand πλοίων, επένδυσαν οι Έλληνες εφοπλιστές στο πρώτο τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Golden Destiny. Οι παραγγελίες των Ελλήνων αποτελούν το 7,4% του συνόλου των νέων ναυπηγικών συμβολαίων που υπογράφηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου. Οι παραγγελίες των Κινέζων αποτέλεσαν το 5,3% για το ίδιο διάστημα.

Συγκεκριμένα από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες παραγγέλθηκαν 21 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.543.140 τόνων και αξίας 1,057 δισ. δολαρίων. Οι μεγαλύτερες επενδύσεις έγιναν στα τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου αερίου τα LNG και ακολούθησαν τα παραδοσιακά τάνκερ.

Από τα 21 παραγγελθέντα πλοία, 13 ήταν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αξίας 393 εκατ. δολαρίων, 6 τάνκερ αξίας 264 εκατ. δολαρίων και δύο LNG αξίας 400 εκατ. δολαρίων. Την αντίστοιχη περίοδο του 2011 οι Έλληνες είχαν παραγγείλει 30 πλοία αξίας πάνω από 1 δισ. δολάρια. Διεθνώς, στο πρώτο τρίμηνο του 2012 υπογράφηκαν ναυπηγικά συμβόλαια για την κατασκευή 283 πλοίων, αξίας 15,6 δισ. δολαρίων ενώ στο ίδιο διάστημα του 2011 είχαν κλείσει συμβόλαια για 364 πλοία συνολικής αξίας 28,6 δισ. δολ.

Στη second hand αγορά στο πρώτο τρίμηνο οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 32 πλοία αξίας 611,680 εκατ. δολ. ενώ πέρυσι στο ίδιο διάστημα είχαν αγοραστεί 37 πλοία αξίας 829,7 εκατ. δολαρίων. Οι Έλληνες ελέγχουν σήμερα το ένα πέμπτο του παγκόσμιου στόλου των τάνκερ, όπως προκύπτει από ειδικό αφιέρωμα της Lloyds List για την παρουσία της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στην αγορά του υγρού φορτίου. Οπως σημειώνεται, σήμερα οι Ελληνες διαθέτουν το μεγαλύτερο μερίδιο σε όλους τους τύπους των τάνκερ. Οπως μάλιστα παρατηρεί η βρετανική εφημερίδα, παρά το γεγονός ότι η ύφεση στη συγκεκριμένη αγορά έχει αποκτήσει μεγάλη διάρκεια, οι ελληνικές εταιρείες παραμένουν σχετικά δραστήριες στις αγορές πλοίων και τα resales ενώ φαίνεται να επιστρέφουν και στις κατασκευές.

ΤάνκερΠαράλληλα, ορισμένοι από τους πιο σημαντικούς εφοπλιστές, αν και παραμένουν πιστοί στην αγορά των τάνκερ, φροντίζουν να διαφοροποιήσουν τους στόλους τους εντάσσοντας σε αυτούς τα LNG. Ειδικά όσο αφορά τα LNG, λέγεται ότι το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται σήμερα εκ μέρους των Ελλήνων είναι ανάλογο με εκείνο που είχαν επιδείξει στις δεκαετίες του '50 και του '60 για τα τάνκερ όταν έλαβε χώρα η εκρηκτική ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου που τους οδήγησε σταδιακά στην πρωτοκαθεδρία. Στην κατηγορία των crude tanker οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες είναι οι εξής: Maran Tankers, Dynacom, TMS, Minerva και Tsakos Group ενώ στα τάνκερ μεταφοράς παραγώγων οι: Prime Marine, Tsakos Group, Eletson, Capital Product και European Product.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 02/04/2012)
Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr