Η
Motor
Oil
βλέπει τις επενδύσεις της να αποδίδουν, καθώς οι αναβαθμίσεις
που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο 2008-2010 ενίσχυσαν την οικονομική κατάσταση
του ομίλου πέρυσι, όπως αυτή αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα. Η διοίκηση υπογράμμισε
κατά την πρόσφατη συνέντευξη τύπου ότι από το 2001 μέχρι σήμερα, έχουν
πραγματοποιηθεί συνολικά επενδύσεις άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, δίχως να
συμπεριλαμβάνονται σε αυτές οι εξαγορές της
Avin, της
Coral και της
OFC.
Σε όλα αυτά τα χρόνια, η
Motor
Oil φρόντισε να αναβαθμίσει σημαντικά τις δυνατότητες
του διϋλιστηρίου της: Από το 2003 ως το 2005 εγκαταστάθηκε το περίφημο σύστημα Hydrocracker,
ενώ στη συνέχεια προστέθηκε νέα μονάδα
CDU για την επεξεργασία του αργού πετρελαίου,
η οποία έχει δυνατότητα παραγωγής 60.000 βαρελιών ανά ημέρα. Η μονάδα αυτή
λειτούργησε για πρώτη φορά τον Μάιο του 2010 και από το 2011 λειτούργησε σε
συνεχή βάση. Όπως τονίζει η διοίκηση, οι επενδύσεις αυτές πλέον έχουν ωριμάσει
και έχουν αρχίσει να αποδίδουν, ήδη από πέρυσι.
Ακόμη ένα θετικό στοιχείο στο οποίο εστίασε η
Motor
Oil είναι η ενίσχυση της παρουσίας
στην αγορά καυσίμων, με την διαχείριση του δικτύου λιανικής. Μάλιστα, ο όμιλος
θα επιχειρήσει στο εξής την περαιτέρω καθετοποίηση και την διεύρυνση των
συνεργειών στη λιανική, εξαγοράζοντας το 26,71% της
Cyclon, έναντι 3,56 εκατ. ευρώ.
Τέλος, θυμίζουμε ότι η
Motor
Oil, όπως και τα ΕΛΠΕ, βρίσκονται σε μια
διαδικασία «απεξάρτησης» από την εισαγωγή ιρανικού πετρελαίου, η οποία, όπως αναφέρουν
οι δύο όμιλοι, προχωρά ομαλά, με την εξεύρεση εναλλακτικών πηγών από άλλες αγορές.
Η απώλεια πάντως του φθηνού ιρανικού αργού αποτελεί αναμφίβολα μια σημαντική απώλεια
για τα ελληνικά διϋλιστήρια.