Αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) δείχνουν οι Ελληνες εφοπλιστές το τελευταίο διάστημα. Στο βιβλίο παραγγελιών έχουν εγγραφεί περισσότερα από 20 πλοία, συνολικού κόστους 700 εκατ. δολαρίων. Πρώτες επιλογές αποτελούν ναυπηγικές μονάδες σε Ν. Κορέα και Κίνα
Αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) δείχνουν οι Ελληνες εφοπλιστές το τελευταίο διάστημα. Στο βιβλίο παραγγελιών έχουν εγγραφεί περισσότερα από 20 πλοία, συνολικού κόστους 700 εκατ. δολαρίων. Πρώτες επιλογές αποτελούν ναυπηγικές μονάδες σε Ν. Κορέα και Κίνα.

«Απόβαση» σε ναυπηγικές μονάδες της Νοτίου Κορέας και της Κίνας πραγματοποιούν το τελευταίο διάστημα αρκετοί Ελληνες εφοπλιστές επιλέγοντας να επενδύσουν σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) και μεταφοράς υγραερίου (LPG), καθώς εκτιμάται ότι η ζήτησή τους θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα έτη. Μόνο τους τελευταίους δέκα μήνες εκτιμάται από ναυλομεσιτικούς οίκους ότι οι Ελληνες προχώρησαν σε παραγγελίες περισσότερων από 20 πλοίων τύπoυ LNG και LPG, συνολικού ύψους 700 εκατ. δολαρίων, και εάν υπολογισθούν και τα πλοία για τα οποία υπάρχει «οψιόν», τότε ο αριθμός τους φθάνει στα 30 και η συνολική επένδυση ξεπερνάει τα 900 εκατ. δολάρια. Ανάμεσα στους Ελληνες εφοπλιστές που προχώρησαν σε παραγγελίες νεότευκτων LNG και LPG είναι ο όμιλος Αγγελικούση, η οικογένεια Λογοθετίδη και o όμιλος Βαφειά. Οι παραγγελίες έγιναν, κυρίως, σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας (Hyundai και Daewoo) και στα κινεζικά ναυπηγεία Guangzhou Wenchong και Cosco (για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου).

Τα δύο τελευταία έτη, 2010-2011, οι Ελληνες εφοπλιστές έγραψαν στο βιβλίο παραγγελιών, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου GA Moundreas, 347 παραγγελίες νεότευκτων, εκ των οποίων οι 171 αφορούσαν πλοία χύδην φορτίου, οι 48 δεξαμενόπλοια, οι 44 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων, οι 29 LNG, ενώ επίσης έγιναν παραγγελίες και για άλλες κατηγορίες πλοίων, μεταξύ των οποίων και 4 πλωτές δεξαμενές άντλησης και επεξεργασίας πετρελαίου. Επίσης, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, προκύπτει ότι τα δύο τελευταία έτη οι Ελληνες εφοπλιστές έκαναν στροφή στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων και στα LNG. Ειδικότερα, ενώ το 2010 έγιναν 9 μόνο παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 2011 οι παραγγελίες έφθασαν τις 45, ενώ στα πλοία LNG το 2010 έγιναν μόνο δύο παραγγελίες και πέρυσι έφτασαν στα 25. Φέτος, έως τα μέσα Μαρτίου έχουν καταγραφεί πέντε νέες παραγγελίες για πλοία LNG και εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν και άλλες.

Να σημειωθεί ότι συνολικά το ναυπηγικό πρόγραμμα των Ελλήνων εφοπλιστών, τα τελευταία έτη, αφορά 611 πλοία συνολικής χωρητικότητας 57,9 εκατ. dwt, με προτίμηση, κυρίως, στα ναυπηγεία της Κίνας και της Νοτίου Κορέας. Στις προτιμήσεις τους βρίσκονται επίσης ναυπηγεία σε χώρες όπως η Ιαπωνία, η Ινδία και οι Φιλιππίνες. Η Ελλάδα, όπως ανέφεραν κύκλοι της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), αν και θα μπορούσε να βρίσκεται στο ενδιαφέρον των ναυτιλιακών εταιρειών για μικρές κατασκευές ή εκτεταμένες μετασκευές, εντούτοις δεν προτιμάται για τρεις λόγους: πρώτον, λόγω του υψηλού κόστους επισκευών, δεύτερον, επειδή δεν τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και, τρίτον, εξαιτίας της έλλειψης εργασιακής ειρήνης, αποτέλεσμα των «ακραίων μορφών δράσης του συνδικάτου που δραστηριοποιείται στα ναυπηγεία και στην Επισκευαστική Ζώνη Περάματος». Τα υπό παραγγελία πλοία αναμένεται να παραδοθούν έως το 2015, εάν δεν ακυρωθούν παραγγελίες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 01/04/2012)
Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr