Με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από 17 επενδυτές προερχόμενους
από 12 χώρες, οι 7 εκ των οποίων εκτός Ευρωζώνης, έληξε την Παρασκευή στις
19.00 η προθεσμία υποβολής σχετικών αιτήσεων για την Ιδιωτικοποίηση του Ομίλου
ΔΕΠΑ, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ. Η τελική έκβαση του διαγωνισμού
θεωρείται ότι θα επηρεάσει σημαντικά τις εξελίξεις στα πρότζεκτ αγωγών φυσικού
αερίου που σχεδιάζεται να διέλθουν από την Ελλάδα.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, κατ’ αρχήν ενδιαφέρον εκδηλώθηκε
ξεχωριστά για την ΔΕΠΑ και τον ΔΕΣΦΑ αλλά και τον Όμιλο ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ εν συνόλω.
Οι ενδιαφερόμενοι περιλαμβάνουν ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και κοινοπραξίες
εταιρειών από Ιταλία, Ρωσία, Αλγερία, Αζερμπαϊτζάν, Ισραήλ και Ιαπωνία, ενώ
κάποιοι από τους συμμετέχοντες αποτελούν εταίρους σε σχέδια διαμετακόμισης
φυσικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Ελλάδας.
Αν και δεν υπήρξε επίσημη ανακοίνωση ονομάτων των ενδιαφερομένων
εταιρειών εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, πληροφορίες αναφέρουν ότι στους συμμετέχοντες στη διαδικασία συγκαταλέγονται
η ιταλική Eni, η ρωσική Gazprom, η γαλλική GDF Suez, η αλγερινή Sonatrach, η
ισπανική Gas Natural και η αυστριακή OMV. Επίσης, το ενδιαφέρον της για
συμμετοχή στο διαγωνισμό για την εξαγορά του 100% του Ομίλου ΔΕΠΑ εξαιρουμένης
κατά το 100% της θυγατρικής της εταιρείας «Διαχειριστής Εθνικού
Συστήματος Αερίου Α.Ε.» ανακοίνωσε στις 28 Μαρτίου επίσημα η κοινοπραξία στην
οποία συμμετέχουν η Motor Oil και ο όμιλος Μυτιληναίου, ενώ η Gazprom και η
συνεργαζόμενη με αυτήν ελληνική εταιρία Προμηθέας, συμφερόντων Κοπελούζου, είχαν
ανακοινώσει σκέφτονται να υποβάλουν προσφορά για την εξαγορά ποσοστού της ΔΕΠΑ.
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του Ταμείου, «το
μέγεθος και η ποιότητα του ενδιαφέροντος αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης προς την Ελλάδα,
η οποία εισέρχεται πραγματικά σε μια νέα φάση οικονομικών εξελίξεων, καθώς και
επιβράβευση των προσπαθειών του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του
Δημοσίου».
Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΠΑ ανήκει κατά 65% στο Ελληνικό
Δημόσιο και κατά 35% στην εταιρεία «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.». Η Κυβέρνηση, με
την απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων της
15ης Φεβρουαρίου, αποφάσισε να προβεί στην πώληση της συμμετοχής του Ελληνικού
Δημοσίου στον Όμιλο ΔΕΠΑ, με εξαίρεση ποσοστό συμμετοχής 34% στον ΔΕΣΦΑ το
οποίο θα παραμείνει υπό τον κρατικό έλεγχο.
«Με την ολοκλήρωση της φάσης της προ-επιλογής υποψηφίων
επενδυτών για την αποκρατικοποίηση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ)
μπαίνει σε φάση ουσιαστικής υλοποίησης μία ακόμη σημαντική διαρθρωτική αλλαγή
που αφορά την αγορά ενέργειας αλλά και την προσέλκυση σημαντικών επενδυτικών
κεφαλαίων για την ανάπτυξη και την αύξηση της απασχόλησης», επισήμανε, από την
πλευρά του ο υπουργός Περιβάλλοντος Γ.Παπακωνσταντίνου.
Μάλιστα, η σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ υπογραμμίζει ότι «τα
αποτελέσματα αυτά αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας και αποδεικνύουν
έμπρακτα τη θεαματική αλλαγή με την οποία οι αγορές αντιμετωπίζουν την Ελλάδα
μετά την ολοκλήρωση του PSI και την υπογραφή της νέας δανειακής σύμβασης».
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίαση
του, θα αξιολογήσει την εκπλήρωση των τυπικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων και
θα ανακοινώσει ποιοι από τους ενδιαφερόμενους θα κληθούν να υποβάλλουν
ενδεικτικές προσφορές.
Όσοι από τους ενδιαφερόμενους προεπιλεγούν αφού υπογράψουν
το σχετικό Σύμφωνο Εμπιστευτικότητας, θα λάβουν το Ενημερωτικό Δελτίο καθώς και
τα έγγραφα για την υποβολή Ενδεικτικών Προσφορών.
ΟΌμιλος ΔΕΠΑ δραστηριοποιείται μέσω της μητρικής
εταιρίας ΔΕΠΑ Α.Ε. στη χονδρική πώληση, εμπορία και προμήθεια φυσικού αερίου σε
μεγάλους πελάτες. Μέσω του ΔΕΣΦΑ Α.Ε., ο Όμιλος ΔΕΠΑ έχει την ιδιοκτησία και
διαχείριση του εγχώριου δικτύου μεταφοράς αερίου υψηλής πίεσης καθώς και των
εγκαταστάσεων επαναεριοποίησης υγρού φυσικού αερίου στην Ελλάδα.
Μέσω της συμμετοχής, με ποσοστό 51%, στις εταιρίες διανομής
και προμήθειας φυσικού αερίου (ΕΠΑ), ο Όμιλος ΔΕΠΑ έχει παρουσία στον τομέα της
διανομής και προμήθειας φυσικού αερίου σε οικιακούς πελάτες και μικρομεσαίες
επιχειρήσεις.
Τέλος, ο Όμιλος ΔΕΠΑ συμμετέχει εν δυνάμει σε σημαντικά
διεθνή έργα διασύνδεσης, όπως ο αγωγός διασύνδεσης Ελλάδας-Ιταλίας (IGI), ο
αγωγός διασύνδεσης Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) και ο αγωγός South Stream.