Σκέψεις για επέκταση επενδύσεων στα LNG τάνκερ υπάρχουν το
τελευταίο διάστημα στον ναυτιλιακό όμιλο Τσάκου. Οι υψηλοί ναύλοι καθώς και ο
μικρός αριθμός των μονάδων που πλέουν σήμερα στις θάλασσες καθιστούν τις επενδύσεις
αυτές εξαιρετικά ελκυστικές.
Σήμερα οι ημερήσιο ναύλοι στις βραχύχρονες ναυλώσεις φθάνουν
στα 120.000 δολάρια, ενώ ορισμένοι εκτιμούν ότι το 2012 μπορεί να φθάσουν και
τα 140.000 δολάρια. Μόλις τον Αύγουστο του 2010 οι ημερήσιοι ναύλοι κυμαίνονταν
στα 30.000 δολάρια. Επίσης, σήμερα υπάρχουν στην αγορά μόνο 370 τάνκερ LNG, ενώ
σημειώνεται αύξηση της ζήτησης για τη μεταφορά φορτίων αερίου.
Ας σημειωθεί ότι η ΤΕΝ, η εισηγμένη εταιρεία του ομίλου Τσάκου στο
χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, έχει ήδη ένα πλοίο μεταφοράς LNG στο στόλο της. Επίσης, ο όμιλος
κατέχει συνολικά πενήντα τάνκερ διαφόρων τύπων, και βρίσκεται σε
διαπραγματεύσεις με ναυπηγεία εξετάζοντας τις δυνατότητες ενίσχυσης της παρουσίας
της στην αγορά.
Σύμφωνα με τους Clarkson, μέσα στο 2011 έχουν παραγγελθεί
συνολικά 49 LNG τάνκερ, ενώ το 2010 είχαν υπογραφεί συμφωνίες για την κατασκευή
μόλις 13 πλοίων αυτού του τύπου.
Υπολογίζεται ότι από την πλευρά των Ελλήνων εφοπλιστών έχουν
παραγγελθεί φέτος περί τα 20 LNG, με πολλές εταιρείες να εισέρχονται για πρώτη
φορά στο εν λόγω κλάδο.