Πρωταρχικό ζήτημα χαρακτήρισε την πληρωμή των χρεών του Δημοσίου προς τις κατασκευαστικές εταιρείες, για εκτελεσμένες εργασίες, ο νέος υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης, στην πρώτη του συνάντηση με τους εκπροσώπους του κατασκευαστικού κλάδου. Την ίδια στιγμή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στο «παγωμένο» εδώ και μήνες, υπό διαβούλευση, νέο νομοσχέδιο παραγωγής δημοσίων έργων

Πρωταρχικό ζήτημα χαρακτήρισε την πληρωμή των χρεών του Δημοσίου προς τις κατασκευαστικές εταιρείες, για εκτελεσμένες εργασίες, ο νέος υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης, στην πρώτη του συνάντηση με τους εκπροσώπους του κατασκευαστικού κλάδου. Την ίδια στιγμή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στο «παγωμένο» εδώ και μήνες, υπό διαβούλευση, νέο νομοσχέδιο παραγωγής δημοσίων έργων.

Στη συνάντηση που έγινε χτες μεταξύ του υπουργού και του Συνδέσμου Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ), ο κ. Βορίδης εμφανίστηκε να δείχνει πλήρη κατανόηση της σοβαρότητας του θέματος μη πληρωμής εκτελεσμένων εργασιών και δήλωσε ότι θεωρεί πρωταρχικό ζήτημα την επίλυσή του. Οι κατασκευαστές περιέγραψαν στον υπουργό τη δραματική κατάσταση μη καταβολής εκ μέρους του Δημοσίου των οφειλομένων ποσών, που ανέρχονται σε 280 εκατ., γεγονός που έχει οδηγήσει σε δεκάδες λουκέτα, δεκάδες εταιρείες στα πρόθυρα του άρθρου 99 και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στην άλλοτε «ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας».

Ο κ. Βορίδης άκουσε ακόμη τους κατασκευαστές να θίγουν την αναγκαιότητα επίσπευσης διαδικασιών δημοπράτησης και ανάθεσης νέων έργων σε όλη την επικράτεια, καθώς και την επιτακτικότητα ταυτόχρονης εφαρμογής όλων των μέτρων διαφάνειας με γενίκευση χρήσης των ηλεκτρονικών εφαρμογών σε όλα τα στάδια εκτέλεσης των έργων. Ο νέος υπουργός εξέφρασε τη σύμφωνη γνώμη του για τα ζητήματα επίσπευσης-απλοποίησης διαδικασιών και διαφάνειας, ενώ εξέφρασε την απορία του γιατί πολλά από τα επί μέρους ζητήματα, ενώ είναι τόσο προφανή, δεν επιλύονται.

Θέσεις
Σε ό,τι αφορά το θέμα του νομοσχεδίου για το θεσμικό πλαίσιο, δήλωσε ότι θα λάβει υπόψη του τις θέσεις και όλων των άλλων εμπλεκομένων φορέων στο σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων και θα επανέλθει στη συζήτηση με το ΣΑΤΕ.

Το πλέον κρίσιμο θέμα πάντως σε επίπεδο δημοσίων έργων είναι το μέλλον των πέντε έργων παραχώρησης που έχουν βαλτώσει εδώ και πάνω από ενάμιση χρόνο λόγω σειράς προβλημάτων και κυρίως του φρένου που έχουν βάλει οι τράπεζες στη χρηματοδότησή τους, θέμα το οποίο αναμένεται να απασχολήσει τη νέα ηγεσία του υπουργείου άμεσα.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 24/11/2011)
Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr