Τουλάχιστον 10 τάνκερ ή περίπου 7,5 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού βρίσκονται εν πλω από τα ρωσικά λιμάνια προς τα ινδικά, με το πρόγραμμά τους να αναφέρει πως θα φτάσουν στον προορισμό τους μετά τις 21 Νοεμβρίου. Η ημερομηνία αυτή αποτελεί ορόσημο για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου, καθώς τότε ενεργοποιούνται οι νέες κυρώσεις εναντίον των Rosneft και Lukoil που επέβαλε ο Πρόεδρος Τραμπ. Με την Ινδία να έχει βρεθεί στο επίκεντρο αυτού του θρίλερ, αφενός ως η δεύτερη μεγαλύτερη εισαγωγέας ρωσικού πετρελαίου μετά την Κίνα και αφετέρου, ως η βασική σύμμαχος της Ουάσιγκτον την περιοχή, η τύχη αυτών των ποσοτήτων παραμένει αβέβαιη.
Οι πέντε από τους επτά ομίλους που Ινδίας που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της διύλισης έχουν δηλώσει πως θα σταματήσουν να αγοράζουν ρωσικό αργό. Μεταξύ αυτών και η Reliance, η οποία ελέγχει το μεγαλύτερο διυλιστήριο στον κόσμο, τον σταθμό Jamnagar. Ορισμένα από τα πετρελαιοφόρα που παρακολουθούνται έχουν δηλώσει ότι κατευθύνονται εκεί. Είναι άγνωστο αν ο όμιλος έχει εξασφαλίσει κάποιου είδους ειδική εξαίρεση από την αμερικανική κυβέρνηση ή αν θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει τις ποσότητες αυτές.
Κάποια άλλα σκάφη κατευθύνονται προς το διυλιστήριο Nayara, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας, στο οποίο η Rosneft αποτελεί τον μεγαλύτερο μέτοχο με 49,13%. Η μονάδα αυτή εισάγει αποκλειστικά ρωσικές προμήθειες και επομένως δεν έχει αποφύγει τη στοχοποίηση από τις δυτικές κυρώσεις. Ο τελευταίος όμιλος, η κρατική Indian Oil έχει δηλώσει πως θα συνεχίσει να αγοράζει ρωσικό αργό από παραγωγούς που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις.
Πέραν αυτών των πετρελαιοφόρων με δηλωμένο προορισμό, υπάρχουν πολλά άλλα εν πλω που δεν έχουν δηλώσει πού ακριβώς κατευθύνονται. Σύμφωνα με τις συνήθεις πρακτικές που αξιοποιεί η Ρωσία, τα πλοία που δεν μπορούν να εκφορτώσουν επισήμως σε κάποιο λιμάνι, είτε μεταφέρουν το φορτίο τους σε ένα τρίτο σκάφος στα ανοιχτά, είτε διακόπτουν την επικοινωνία και χάνονται σε ένα από τα σημεία που θεωρούνται “στέκια” του σκιώδους στόλου, όπως τα ανοιχτά της Μαλαισίας.