κομβικών ευρωπαϊκών νομοθετημάτων, όπως είναι η Οδηγία για την Εταιρική Βιώσιμη Αναφορά (CSRD), η οποία επιβάλλει εκτεταμένες υποχρεώσεις δημοσιοποίησης στοιχείων ESG, και η Οδηγία για την Εταιρική Δέουσα Επιμέλεια σε Θέματα Βιωσιμότητας (CSDDD), που εισάγει υποχρεώσεις ελέγχου και διαχείρισης περιβαλλοντικών και κοινωνικών κινδύνων στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Σύμφωνα με την FuelsEurope, η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ανταποκρίνεται σε μια σειρά πρακτικών δυσκολιών που οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν κατά την εφαρμογή των νέων αυστηρών κανόνων. Οι στοχευμένες τροποποιήσεις, όπως τονίζει ο κλάδος, στέλνουν ένα σαφές μήνυμα υπέρ της έξυπνης ρύθμισης, δηλαδή της διατήρησης υψηλών φιλοδοξιών βιωσιμότητας που δεν θα επιβαρύνουν υπέρμετρα τη λειτουργία των εταιρειών καθαυτή.
Αυτή η εξέλιξη αποκτά ιδιαίτερο βάρος καθώς το νομοθετικό πακέτο εισέρχεται τώρα στη φάση των τριμερών διαπραγματεύσεων, δηλαδή, αυτών μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η FuelsEurope καλεί τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα να συνεχίσουν στον δρόμο της απλούστευσης και επισημαίνει ότι ο όγκος και η πολυπλοκότητα των απαιτήσεων βιωσιμότητας μπορεί να αποβούν αποτρεπτικές για τις επενδύσεις και την τεχνολογική καινοτομία.
Η γενική διευθύντρια της FuelsEurope, Λιάνα Γούτα, υπογράμμισε, σε δηλώσεις της, τη διττή ανάγκη για την επίτευξη της ισορροπίας που απαιτείται. «Ένα καλά βαθμονομημένο ρυθμιστικό πλαίσιο είναι κρίσιμο για να διαφυλαχθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, επιτρέποντας παράλληλα στις επιχειρήσεις να συνεχίσουν να επενδύουν, να καινοτομούν και να στηρίζουν την πράσινη μετάβαση», είπε χαρακτηριστικά.
Για έναν κλάδο όπως τα υγρά καύσιμα, που βρίσκεται στο επίκεντρο των πιέσεων προκειμένου να επιταχυνθεί η απανθρακοποίηση της οικονομίας, αλλά και βρίσκεται παγιδευμένη σε έναν κύκλο περίπλοκων περιβαλλοντικών και κοινωνικών υποχρεώσεων, η αναζήτηση «έξυπνης», ρεαλιστικής και εφαρμόσιμης ρύθμισης αποκτά ζωτική σημασία.
Το Omnibus I, όπως εκτιμάται, αποτελεί μια από τις πρώτες σοβαρές απόπειρες της Ε.Ε. να αντιμετωπίσει τον υπαρκτό κίνδυνο ρυθμιστικής υπερφόρτωσης, χωρίς να αποστεί των πράσινων δεσμεύσεών της.