Η Ευρωπαϊκή Βιομηχανία Παραγωγής Καυσίμων χαιρετίζει τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου, τα οποία, επισημαίνει, αποτυπώνουν μια ρεαλιστική εκτίμηση της σημερινής βιομηχανικής κατάστασης στην Ευρώπη. Η απόφαση του Συμβουλίου να επαναβεβαιώσει την αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας στον κανονισμό 

για τις εκπομπές CO₂ των επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών οχημάτων θεωρείται από τον κλάδο καίριας σημασίας, καθώς ανοίγει τον δρόμο για μια ευρύτερη στρατηγική απανθρακοποίησης που δεν θα περιορίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. 

Η γενική διευθύντρια της FuelsEurope, Λιάνα Γούτα, τονίζει με δήλωσή της ότι η επιβεβαίωση της τεχνολογικής ουδετερότητας πρέπει να επιτρέψει την αξιοποίηση όλων των αποδεδειγμένων μεθόδων μείωσης εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών άνθρακα καυσίμων.

«Μια αυθεντική στρατηγική Made in Europe μπορεί να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή οχημάτων, ενέργειας και καυσίμων, μειώνοντας την εξάρτηση από εισαγωγές και δημιουργώντας ποιοτικές θέσεις εργασίας», σημειώνει.

Στο ίδιο πνεύμα, η FuelsEurope υπογραμμίζει ότι η βιομηχανική αναγέννηση που προωθεί η ΕΕ οφείλει να συνδυάσει την κλιματική ηγεσία με την ανταγωνιστικότητα και την ενεργειακή ασφάλεια, αξιοποιώντας τη βιώσιμη βιομάζα, την τεχνογνωσία και τα παραγωγικά δίκτυα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί η έκκληση του Συμβουλίου για εισαγωγή ρήτρας αναθεώρησης του κλιματικού στόχου για το 2040. Η FuelsEurope θεωρεί ότι η πρόβλεψη περιοδικών και διαφανών αναθεωρήσεων θα εξασφαλίσει ένα δυναμικό και ρεαλιστικό πλαίσιο για την ευρωπαϊκή πολιτική για το κλίμα.

Η επικεφαλής της FuelsEurope τονίζει ότι οι στόχοι πρέπει να προσαρμόζονται στις οικονομικές και τεχνολογικές συνθήκες, έτσι ώστε η μετάβαση να παραμένει όχι μόνο φιλόδοξη, αλλά και εφικτή.

Η βιομηχανία παραγωγής καυσίμων ζητά επίσης να διευρυνθεί η χρήση διεθνών πιστώσεων και μηχανισμών απορρόφησης πέραν του ορίου του 3%, και να εισαχθούν νωρίτερα στο πλαίσιο μετά το 2030. Οι πιστώσεις αυτές, σύμφωνα με την FuelsEurope, μπορούν να λειτουργήσουν ως συμπληρωματικό εργαλείο για την επίτευξη του στόχου μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών και για την ομαλή λειτουργία της αγοράς άνθρακα.

Παράλληλα, προτείνεται να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, με τη συμπερίληψη των απομακρύνσεων και των διεθνών πιστώσεων, έτσι ώστε όλοι οι τομείς να έχουν πρόσβαση σε πολλαπλές επιλογές απανθρακοποίησης.

Ενόψει της συνεδρίασης του Συμβουλίου Περιβάλλοντος που θα πραγματοποιηθεί στις 4 Νοεμβρίου, και κατά την οποία θα συζητηθεί η πορεία προς τον ενδιάμεσο κλιματικό στόχο του 2040, η FuelsEurope ζητά από τα κράτη-μέλη και την δανική προεδρία να διασφαλίσουν ότι οι ευρωπαϊκές κλιματικές φιλοδοξίες πρέπει να τροποποιηθούν με την εισαγωγή κανονιστικών ρυθμίσεων, ώστε η μετάβαση να είναι οικονομικά βιώσιμη, χωρίς να αποβαίνει σε βάρος της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.

Όπως επισημαίνει η κα Γούτα, «ο στόχος για το 2040 πρέπει να παραμείνει προσαρμόσιμος στην οικονομική και τεχνολογική εξέλιξη της ηπείρου».

Αυτή η συζήτηση αναμένεται να αποτελέσει κομβικό σημείο για τη διαμόρφωση ενός νέου ισορροπημένου μοντέλου, που θα συνδυάζει την απανθρακοποίηση με τη βιομηχανική βιωσιμότητα και την ενεργειακή αυτάρκεια της Ευρώπης.

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr