Όλα αυτά τη στιγμή που τα τελευταία χρόνια γίνονται κινήσεις ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, η οποία προχωρά αργά σε σχέση με αυτό που αναμενόταν. Κατά συνέπεια, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται σε δύσκολη θέση, έχοντας επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ για τη συγκεκριμένη μετάβαση, την οποία όμως οι καταναλωτές ακόμη δεν την έχουν εντάξει (σε μεγάλο βαθμό) στα πλάνα τους. Τα ισχύοντα πρότυπα απαιτούν μείωση των εκπομπών CO2 κατά 15% σε σύγκριση με το βασικό επίπεδο του 2021, που είναι περίπου 95 γρ/χλμ για τα αυτοκίνητα και 147 γρ/χλμ για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Η μη συμμόρφωση με τους συγκεκριμένους στόχους συνοδεύεται από μεγάλα πρόστιμα. Αυτοί οι στόχοι, όπως υποστηρίζουν η ACEA και η CLEPA, αντί να οδηγήσουν την ΕΕ στην κλιματική ουδετερότητα, κινδυνεύουν να οδηγήσουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε παρακμή. Οι συγκεκριμένες Ενώσεις σημειώνουν ότι οι στόχοι για τις εκπομπές CO2 για το 2030 (πρώτη φάση) και το 2035 πλέον δεν είναι εφικτοί, λόγω των σημερινών οικονομικών και γεωπολιτικών περιορισμών, στους οποίους περιλαμβάνονται η ασιατική κυριαρχία στον τομέα των μπαταριών και της ηλεκτροκίνησης, η έλλειψη υποδομών, το υψηλό κόστος ενέργειας και οι δασμοί των ΗΠΑ.
Τέλος, επισημαίνουν ότι τα μερίδια αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ κυμαίνονταν γύρω στο 14% το 2024, πολύ χαμηλότερα από το 25% που θα χρειαζόταν για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με το πρότυπο CO2 του 2025. Μακροπρόθεσμα, η ACEA και η CLEPA θέλουν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει ξανά την πορεία μείωσης των εκπομπών CO2 με τρόπο που να εστιάζει λιγότερο στα ηλεκτρικά οχήματα, αφήνοντας περισσότερο χώρο στα υβριδικά οχήματα plug-in, τους αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, το υδρογόνο και τα ηλεκτρονικά καύσιμα.
ΑΠΕ ΜΠΕ