Η ικανότητα διακίνησης ενέργειας προς και από την Ελλάδα διαμορφώνεται από τις διασυνδετικές γραμμές εναλλασσόμενου ρεύματος κυρίως 400 kV στα βόρεια σύνορα της χώρας (Αλβανία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Τουρκία) και από την υποβρύχια διασύνδεση συνεχούς ρεύματος 400 kV με την Ιταλία. Ο ΑΔΜΗΕ, πέρα από τις μεγάλες διεθνείς διασυνδέσεις (Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, Ελλάδας – Αιγύπτου κ.λπ.), έχει εντάξει στο δεκαετές σχέδιο ανάπτυξης του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας περιόδου 2025-2034 τρεις νέες διασυνδέσεις που θα ενισχύσουν τις ροές ενέργειας από και προς τη χώρα από τα βόρεια σύνορά της και την Ιταλία. Πρόκειται για μια δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας – Τουρκίας, τη δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας και τη δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας. Επιπλέον, σε συνεργασία με τον διαχειριστή της Βόρειας Μακεδονίας (MEPSO), διερευνάται η αναβάθμιση της διασύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών.
Η νέα διασυνδετική εναέρια γραμμή μεταξύ του ΚΥΤ Νέας Σάντας και του Υ/Σ Babaeski στην Τουρκία θα διαθέτει ονομαστική ικανότητα μεταφοράς 2.000 MVA και εκτιμάται ότι θα έχει συνολικό μήκος περί τα 130 χλμ., εκ των οποίων τα 70 χλμ. βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια και τα 60 χλμ. στην επικράτεια της Τουρκίας, καθώς προβλέπεται να οδεύσει παράλληλα με την υφιστάμενη διασύνδεση μεταξύ των δύο χωρών.
Η νέα γραμμή μεταφοράς 400 kV μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας θα ξεκινάει από το ΚΥΤ Αράχθου και θα καταλήγει στον υδροηλεκτρικό σταθμό Fier στην Αλβανία. Θα διαθέτει ονομαστική ικανότητα μεταφοράς 2.000 MVA και εκτιμάται ότι θα έχει συνολικό μήκος περί τα 170 χλμ., εκ των οποίων τα 45 χλμ. βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια και τα 125 χλμ. στην επικράτεια της Αλβανίας.
Η δεύτερη διασύνδεση με την Ιταλία που προωθείται από κοινού από τον ΑΔΜΗΕ και τον Ιταλό διαχειριστή (Terna) αφορά ένα νέο υποβρύχιο καλώδιο ονομαστικής ισχύος 1.000 MW. Σοβαρές επιφυλάξεις για το έργο έχει εκφράσει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της Ιταλίας, η οποία εκτιμά ότι τα οφέλη θα είναι περιορισμένα για τη χώρα.
Από την εφημερίδα 'Η Καθημερινή'