Η κατάσχεση περιελάμβανε ένα μεικτό φορτίο 750 τόνων όπλων, πυρομαχικών, πυραύλων και εξαρτημάτων.
Γενικά θεωρείται ότι τα πληρώματα των απάτριδων τέτοιων πλοιαρίων που έχουν κατασχεθεί με όπλα επί του σκάφους είναι απάτριδες, συχνά μέλη της εθνοτικής ομάδας των Μπαλούτσι, χωρίς πολιτικό χαρακτήρα. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή, τέσσερα μέλη του πληρώματος φαίνεται να ήταν μέλη της οργάνωσης Χούθι, τα οποία είχαν ταξιδέψει στο Ιράν μαζί με πολλά άλλα άτομα για να εκπαιδευτούν από το Σώμα των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης (IRGC) σε στρατόπεδα που είναι γνωστό ότι διευθύνονται από τη Δύναμη Qods του IRGC και είναι αφιερωμένα στην εκπαίδευση ξένων αντιπροσώπων.
Τα τέσσερα μέλη του πληρώματος που εκπαιδεύτηκαν από τη Δύναμη Qods του IRGC περιέγραψαν τρεις κύριες διαδρομές που χρησιμοποίησε το IRGC για να περάσει λαθραία όπλα και υλικό στους Χούθι.
Η πρώτη διαδρομή «εξπρές» περιελάμβανε την απροκάλυπτη χρήση εμπορικών πλοίων από το Μπαντάρ Αμπάς, με εκφόρτωση στο λιμάνι του Σαλίφ. Αυτή η διαδρομή έχει διαταραχθεί τελευταία από τις ισραηλινές και αμερικανικές αεροπορικές επιδρομές. Αυτή η διαδρομή χρησιμοποιούνταν συνήθως κατά τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων, όπως καύσιμα πυραύλων, τα οποία έπρεπε να χειρίζονται με προσοχή ή να διατηρούνται στο ψυγείο.
Η δεύτερη διαδρομή περιελάμβανε τη χρήση ενός μητρικού πλοίου αγκυροβολημένου στα ανοιχτά της Σομαλίας, από το οποίο φορτία φορτώνονταν σε τοπικά αλιευτικά σκάφη της Υεμένης που είχαν νοικιαστεί για να μεταφέρουν τα φορτία σε μικρότερα αλιευτικά λιμάνια στις ακτές που ελέγχονταν από τους Χούθι στην Υεμένη. Αυτή η μαρτυρία πιστεύεται ότι αναφέρεται στα πλοία του IRGC, τα οποία στάθμευαν στα ανοιχτά της όχθης Dahlak της Ερυθραίας στην κάτω Ερυθρά Θάλασσα, αν και και τα δύο ήταν καταχωρημένα ως ιδιοκτησίας του κρατικού αλλά κυρωμένου Ομίλου Ναυτιλιακών Γραμμών της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν (IRISL). Το MV Saviz (IMO: 9167253) υπέστη ζημιές από μια επίθεση με νάρκη στις 6 Απριλίου 2021. Αντικαταστάθηκε από ένα πανομοιότυπο αδελφό πλοίο, το MV Behshad (IMO: 9167289), τον Ιούλιο του 2021, το οποίο παρέμεινε στον σταθμό μέχρι που μετακινήθηκε - πιθανώς φοβούμενος μια άλλη επίθεση με νάρκη στις ακτές του Τζιμπουτί - για να αγκυροβολήσει σε έναν νέο σταθμό στον Κόλπο του Άντεν στα ανοιχτά του Τζιμπουτί τον Ιανουάριο του 2024.
Η τρίτη διαδρομή περιελάμβανε τη χρήση εταιρειών-βιτρίνα από το IRGC για την αποστολή υλικού μέσω συνήθων εμπορικών διαύλων στο Τζιμπουτί. Από το Τζιμπουτί, το υλικό προωθούνταν χρησιμοποιώντας μικρότερα τοπικά dhows στη Χοντέιντα και το Σαλίφ, και πάλι χρησιμοποιώντας πλαστά έγγραφα αποστολής και τη συνενοχή διεφθαρμένων αξιωματούχων στο Τζιμπουτί.
Τα τέσσερα μέλη του πληρώματος φαίνεται να παρείχαν στην NRF - και στη συνέχεια πιθανώς στα ΗΑΕ και άλλους συμμάχους - μια ολοκληρωμένη ανάλυση του δικτύου λαθρεμπορίου. Αυτή πιθανότατα περιλαμβάνει τα ονόματα και τις επίσημες θέσεις των αξιωματικών της Δύναμης Qods του IRGC και των Χούθι που ήταν υπεύθυνοι σε κάθε άκρο του δικτύου, καθώς και τους διεφθαρμένους αξιωματούχους της αποβάθρας που εμπλέκονταν και τις τοποθεσίες εφοδιαστικής που χρησιμοποιήθηκαν.
Και οι τρεις αυτές παραδοσιακές διαδρομές έχουν πλέον διαταραχθεί σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο, ένα χαρακτηριστικό των επιχειρήσεων της Δύναμης Qods του IRGC ήταν η προσαρμοστικότητά τους. Μπορεί επομένως να υποτεθεί ότι σχεδιάζονται νέες διαδρομές λαθρεμπορίου - αλλά δεδομένης της πρόσφατης διαταραχής στις επιχειρήσεις της Δύναμης Qods του IRGC, αυτό μπορεί να αποδειχθεί χρονοβόρο και δύσκολο.