Το αμερικανικό startup μπαταριών Lyten αγοράζει τα κυριότερα περιουσιακά στοιχεία της χρεωκοπημένης Northvolt, με στόχο την αναβίωση του αποτυχημένου gigafactory και ερευνητικού εργαστηρίου, καθώς και τα σχέδια επέκτασής του στη Γερμανία και τον Καναδά.

Η νεοφυής επιχείρηση που εδρεύει στην Καλιφόρνια, μεταξύ των επενδυτών της οποίας συγκαταλέγονται οι Stellantis, FedEx, Honeywell, και McKinsey, στοχεύει στην κατασκευή μπαταριών για ένα πολύ ευρύτερο φάσμα βιομηχανιών και όχι μόνο για ηλεκτρικά οχήματα, σε μια προσπάθεια να αποφύγει ορισμένα από τα εμπόδια που αντιμετώπισε η υπερφιλόδοξη Northvolt στο να ανταγωνιστεί τους κινέζους κατασκευαστές μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.

Η Lyten αποκτά το εργοστάσιο μπαταριών της Northvolt στο Skellefteå κάτω από τον Αρκτικό Κύκλο, τις εγκαταστάσεις έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας στο Västerås, και τις προγραμματισμένες εγκαταστάσεις της στο Heide της Γερμανίας, σε «πολύ μειωμένη» τιμή, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Dan Cook. Το ακριβές ποσό δεν έχει γνωστοποιηθεί.

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό από την άποψη της εθνικής ασφάλειας, από την άποψη της ενεργειακής ασφάλειας... να έχουμε τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού και τοπική παραγωγή. Νιώθουμε πολύ άνετα που έχουμε την υποστήριξη των πελατών τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη», πρόσθεσε.

Η πτώχευση της Northvolt τον Μάρτιο σηματοδότησε το τέλος μιας σουηδικής εταιρείας που συγκέντρωσε περισσότερο κεφάλαιο από οποιαδήποτε άλλη ιδιωτική εταιρεία στην Ευρώπη από εταιρείες όπως η Volkswagen και η Goldman Sachs. Η αποτυχία της εταιρείας ήρθε εν μέσω των προσπαθειών να παράγει αρκετές μπαταρίες στο εργοστάσιό της στο Skellefteå, λόγω μιας σειράς προβλημάτων, όπως κακοδιαχείριση και προβλήματα με τα κινεζικά μηχανήματα. Επίσης, έχασε την εστίασή της, σχεδιάζοντας νέα εργοστάσια στη Γερμανία και τον Καναδά, καθώς και μια εγκατάσταση αποθήκευσης ενέργειας στην Πολωνία.

Η Lyten αγόρασε το εργοστάσιο αποθήκευσης ενέργειας τον Ιούλιο, όταν ανακοίνωσε επίσης μια συγκέντρωση κεφαλαίων ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων για να υποστηρίξει τη στρατηγική εξαγοράς της. Η αμερικανική εταιρεία ειδικεύεται στις μπαταρίες λιθίου-θείου — αντί της πιο κοινής τεχνολογίας ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούσαν η Northvolt και άλλες εταιρείες. Η Lyten υποστηρίζει ότι οι μπαταρίες λιθίου-θείου είναι φθηνότερες στην παραγωγή και έχουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα.

Ο Cook δήλωσε ότι η Lyten εξακολουθεί να αναπτύσσει τα σχέδιά της για τα περιουσιακά στοιχεία της Northvolt, τα οποία ελπίζει να αποκτήσει κατά το τέταρτο τρίμηνο. Η εταιρεία σκοπεύει να επαναπροσλάβει πολλούς από τους εργαζομένους και τα στελέχη του σουηδικού ομίλου και να συνάψει συμφωνίες με τους πρώην πελάτες του, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Audi, η Porsche και η κατασκευάστρια φορτηγών Scania.

Η Lyten σκοπεύει να παράγει κυψέλες λιθίου-θείου για βιομηχανίες όπως τα drones και τα κέντρα δεδομένων στο Skellefteå, αλλά επιδιώκει επίσης να συνεχίσει την κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Northvolt. Η αμερικανική πλευρά βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις καναδικές αρχές για τη συνέχιση των σχεδίων της Northvolt να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών στο Κεμπέκ.

Ο Cook υποστήριξε ότι μέχρι τη στιγμή που η Northvolt αναγκάστηκε να κλείσει τις δραστηριότητές της στη Σουηδία τον Ιούλιο από τον σύνδικο πτώχευσης, η νέα διοίκησή της είχε «σε μεγάλο βαθμό επιλύσει τα προβλήματά της», συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της παραγωγικής της απόδοσης σε ένα επίπεδο που θα έπρεπε να είναι κερδοφόρο.

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr