Η Kpler βασίζει τον υπολογισμό της στη διαφορά μεταξύ του πετρελαίου που εξάγεται από ιρανικούς τερματικούς σταθμούς και του πετρελαίου που εκφορτώνεται σε κινεζικά λιμάνια. Σχεδόν όλο το ιρανικό αργό πετρέλαιο πωλείται στην Κίνα. Η Kpler χρησιμοποιεί δορυφορικές εικόνες για τη διεξαγωγή αυτής της ανάλυσης. Άλλες εταιρείες πληροφοριών για τα εμπορεύματα υπολογίζουν υψηλότερους αριθμούς για το πλωτό απόθεμα που διατηρείται σε δεξαμενόπλοια σκειώδους στόλου, με την Vortexa να εκτιμά ότι το πλωτό απόθεμα ανέρχεται τώρα σε 63 εκατομμύρια βαρέλια.
Οι εκτιμήσεις των σχετικών ποσοτήτων βασίζονται επίσης σε δεδομένα εξαγωγών από τη Μαλαισία, τα οποία προφανώς ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 1,4 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως σε εξαγωγές πετρελαίου προς την Κίνα το 2024, ενώ η δική της παραγωγή, κυρίως από τη Σαμπάχ και το Σαραουάκ, είναι μόνο περίπου 500.000 βαρέλια ημερησίως. Εν τω μεταξύ, η Κίνα δεν καταγράφει επίσημα εισαγωγές από το Ιράν. Αυτή η στατιστική απόκλιση εξηγείται από τη μεταφόρτωση πετρελαίου από δεξαμενόπλοια εκτός Ιράν, τα οποία βρίσκονται στα ανοιχτά της Μαλαισίας. Το απόθεμα πετρελαίου που διατηρείται στη συνέχεια στην επιφάνεια διατηρείται σε μεγάλο βαθμό στα ανοικτά των ανατολικών ακτών της Μαλαισίας και στα ανοικτά του Ντονγκίνγκ στη βόρεια Κίνα.
Η συσσώρευση αποθεμάτων στην ανοικτή θάλασσα είναι πιθανώς συνέπεια της αυξανόμενης απροθυμίας των εισαγωγέων ιρανικού πετρελαίου που έχει υποστεί κυρώσεις -ανεξάρτητα από την ονομασία προέλευσής του- να συνεχίσουν τις αγορές, έχοντας ήδη υπερφορτώσει τα δεξαμενόπλοιά τους στην ξηρά εν αναμονή της αυστηροποίησης των κυρώσεων.

Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από το Ιράν στην Κίνα προέρχονται από την ανάλυση των Kpler και Vortexa (CJRC)
Η επιβολή των κυρώσεων προφανώς καθίσταται πιο αποτελεσματική, εν μέρει επειδή στοχοποιούνται πλέον όσοι παρέχουν ναυτιλιακές υπηρεσίες, καθώς και τα πλοία, οι διαχειριστές και οι πλοιοκτήτες. Εκτός από τη μείωση των όγκων, η αποφυγή των κυρώσεων επιβάλλει επίσης πρόσθετο κόστος στο Ιράν ως πωλητή, και η αυξημένη έκπτωση είναι απαραίτητη για τη μετατόπιση των μη παραδοθέντων φορτίων. Η αύξηση των κινεζικών εισαγωγών τον Ιούνιο αποδόθηκε στα κινεζικά διυλιστήρια πετρελαίου τσαγιού που προμηθεύτηκαν ενόψει της αυστηρότερης επιβολής των κυρώσεων, αλλά η χωρητικότητά τους στην ξηρά είναι πλέον πλήρης.
Το Υπουργείο Επενδύσεων, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Μαλαισίας ανακοίνωσε τον Μάιο ότι θα λάβει πιο επιθετικά μέτρα επιβολής κατά των απάτων σχετικά με την πιστοποίηση προέλευσης και των μεταφορτώσεων που πραγματοποιούνται στα ανοικτά της Μαλαισίας. Αλλά ακόμη και αν υπάρχει βούληση για λήψη μέτρων, κάτι που δεν είναι πραγματικά εμφανές, η νόμιμη εξουσία διακοπής των δραστηριοτήτων μεταφόρτωσης που πραγματοποιούνται στις Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες είναι περιορισμένη. Άλλες χώρες, όπως η Δανία, χρησιμοποιούν τη μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις υγείας, ασφάλειας και ασφάλισης για να αμφισβητήσουν τις δραστηριότητες του σκοτεινού στόλου. Σίγουρα η συγκέντρωση πλήρως, ανασφάλιστων, παλαιών και κακοσυντηρημένων δεξαμενόπλοιων στα ανοικτά των ακτών της Μαλαισίας αποτελεί περιβαλλοντικό κίνδυνο.