Kansas City, στο De Soto, και έχει έκταση 436 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, περίπου το μέγεθος 225 γηπέδων ποδοσφαίρου, σηματοδοτώντας μια σημαντική επέκταση της παρουσίας της Panasonic στον τομέα της κατασκευής στις ΗΠΑ.
Είναι η δεύτερη μονάδα παραγωγής μπαταριών της εταιρείας στις ΗΠΑ, μετά το εργοστάσιο στο Sparks της Νεβάδα, το οποίο λειτουργεί εντός του συγκροτήματος Tesla Gigafactory. Ενώ η μονάδα στη Νεβάδα παράγει κυψέλες από το 2017, το νέο εργοστάσιο στο De Soto, αξίας 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα αυξήσει τη συνολική παραγωγική ικανότητα μπαταριών της Panasonic στις ΗΠΑ σε 73 γιγαβάτ-ώρες, όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Η Panasonic αναφέρει ότι το εργοστάσιο στο Κάνσας θα είναι 20% πιο παραγωγικό από το εργοστάσιο στη Νεβάδα. Θα κατασκευάζει κυλινδρικά στοιχεία 2170 με 5% μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα. Όταν θα είναι πλήρως λειτουργικό, το εργοστάσιο θα μπορεί να παράγει 70 στοιχεία ανά δευτερόλεπτο, δηλαδή περισσότερα από έξι εκατομμύρια την ημέρα.
Ενώ η Panasonic διαφημίζει το εργοστάσιο De Soto ως το μεγαλύτερο του είδους του στον κόσμο, αυτή η διάκριση πιθανώς αναφέρεται στο φυσικό του μέγεθος. Όσον αφορά την παραγωγική ικανότητα μπαταριών, ανταγωνιστές όπως η LG Energy Solution, η BYD και η CATL λειτουργούν πολύ μεγαλύτερα εργοστάσια ή έχουν σημαντικά υψηλότερη συνολική παραγωγή σε πολλαπλές εγκαταστάσεις.
Το εργοστάσιο έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για τα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ. Οι εμπορικές εντάσεις με την Κίνα και οι γενναιόδωρες επιδοτήσεις στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού έχουν προκαλέσει ένα κύμα εγχώριων επενδύσεων σε μπαταρίες, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων συγκεντρώνεται σε πολιτείες και περιφέρειες των Ρεπουμπλικάνων. Το αποτέλεσμα είναι χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και μια άνευ προηγουμένου άνθηση στην κατασκευή μπαταριών.
Ωστόσο, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί και έχει γίνει άνιση τα τελευταία τρίμηνα, ειδικά μετά την ανάληψη της εξουσίας από την κυβέρνηση Τραμπ. Ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ευδοκιμούν, αλλά η Tesla χάνει έδαφος. Εάν η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίσει να επιβραδύνεται, υπάρχει επίσης ένας αυξανόμενος κίνδυνος υπερβολικής παραγωγικής ικανότητας μπαταριών, ένα ζήτημα που ήδη μαστίζει την κινεζική βιομηχανία μπαταριών.
Ο μεγαλύτερος πελάτης της Panasonic, η Tesla, έχει δει τις παγκόσμιες πωλήσεις της να μειώνονται λόγω της γήρανσης της γκάμας των προϊόντων της, των πολιτικών εκκεντρικοτήτων του Elon Musk και της στροφής προς την τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική. Σύμφωνα με τοπικά ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, η Panasonic είχε αρχικά προγραμματίσει να μεγιστοποιήσει την παραγωγή στο νέο εργοστάσιο του Κάνσας έως τον Μάρτιο του 2027.
Αυτά τα σχέδια έχουν πλέον καθυστερήσει. Ένα προτεινόμενο τρίτο εργοστάσιο μπαταριών στις ΗΠΑ έχει επίσης τεθεί σε αναμονή λόγω της μειωμένης ζήτησης για Tesla και της μειωμένης ομοσπονδιακής υποστήριξης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, το εργοστάσιο De Soto θα συμβάλει στη διασφάλιση του μέλλοντος της αμερικανικής βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων και θα βοηθήσει επίσης την Panasonic να διαφοροποιήσει την πελατειακή της βάση.
Η εταιρεία προμηθεύει ήδη μπαταρίες στην νεοσύστατη εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Lucid και έχει επίσης συνάψει συμφωνίες με τη Mazda. Το εργοστάσιο είναι επίσης το μεγαλύτερο έργο οικονομικής ανάπτυξης στην ιστορία του Κάνσας. Θα δημιουργήσει 4.000 άμεσες θέσεις εργασίας με υψηλές αποδοχές στον τομέα της παραγωγής και συνολικά 8.000 θέσεις εργασίας σε προμηθευτές και συναφείς βιομηχανίες. Αυτό έρχεται να προστεθεί στους 4.000 εργαζόμενους που απασχολεί ήδη η Panasonic.
Από το Top Gear Greece