που αναφέρονται ως εστία δραστηριότητας, με αναφορές για συχνές δραστηριότητες επιβολής του νόμου.
Από τα τέλη Ιουλίου, το Υπουργείο Ναυτικών της Μαλαισίας επέβαλε νέους κανόνες. Επαναλαμβάνει την απαίτηση τα σκάφη να διατηρούν ενεργοποιημένο το σύστημα μετάδοσης AIS ανά πάσα στιγμή, ενώ αναφέρει ότι θα παρακολουθεί τακτικά τα σκάφη που το σβήνουν (δηλαδή, απενεργοποιούν τα σήματα τους).
Τα σκάφη υπόκεινται πλέον σε διπλή απαίτηση άδειας πριν μπορέσουν να αγκυροβολήσουν σε βασικές υδάτινες περιοχές που είναι γνωστό ότι χρησιμοποιούνται συχνά για παράνομες δραστηριότητες. Υποχρεούνται να υποβάλουν σχέδιο αγκυροβόλησης, το οποίο πρέπει να εγκριθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας της Μαλαισίας. Αυτό καλύπτει την περιοχή κοντά στην ανατολική είσοδο του Πορθμού της Σιγκαπούρης.
«Αναμένουμε ότι οι αρχές θα υιοθετήσουν μια αυστηρή προσέγγιση για την παρακολούθηση των σκαφών στα ύδατα της Μαλαισίας», προειδοποιεί μια ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε από το Britannia P&I Club στις 31 Ιουλίου. Προειδοποιεί: «Θα ενεργήσουν αυστηρά κατά των σκαφών που θα εντοπιστούν να διεξάγουν επιχειρήσεις χωρίς την έγκρισή τους. Η διαδικασία απελευθέρωσης ενός δεσμευμένου σκάφους μπορεί να είναι αγχωτική και μπορεί να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες».
Η Υπηρεσία Ναυτιλιακής Επιβολής της Μαλαισίας, η οποία είναι ήδη γνωστή για την αυστηρή εφαρμογή και τις συχνές προσπάθειες επιβολής του νόμου, έχει λάβει οδηγίες να αυξήσει περαιτέρω την επαγρύπνησή της. Οι ανακοινώσεις προειδοποιούν ότι τα πλοία θα συλλαμβάνονται αμέσως εάν διαπιστωθεί ότι δεν διαθέτουν τις κατάλληλες εγκρίσεις για αγκυροβολία ή άλλες δραστηριότητες στα ύδατα της Μαλαισίας.
Τα ύδατα ανατολικά της χερσονήσου είναι γνωστό ότι αποτελούν συχνό σημείο στάσης για σκιώδη δεξαμενόπλοια και εκείνα που προέρχονται είτε από το Ιράν είτε από τη Ρωσία και επιδιώκουν να συγκαλύψουν τα φορτία τους. Η παράνομη δραστηριότητα ασκείται επίσης από μικρότερα σκάφη που πραγματοποιούν μεταβιβάσεις.
Στις 11 Ιουλίου, για παράδειγμα, η MMEA αναφέρει ότι εντόπισε δύο δεξαμενόπλοια το ένα δίπλα στο άλλο στις 04:00. Το ένα πλοίο είχε πλήρωμα από τέσσερα άτομα, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου και ενός άλλου από την Ινδονησία, και δύο Ινδούς υπηκόους. Το δεύτερο πλοίο είχε πλήρωμα έναν Ινδονήσιο και έναν πολίτη της Μιανμάρ, και δύο Βιετναμέζους πολίτες. Η MMEA ανέφερε ότι το πλήρωμα της Μιανμάρ και δύο Βιετναμέζικα πληρώματα δεν προσκόμισαν έγκυρα έγγραφα ταυτοποίησης. Επιπλέον, κατάσχεσε 169.600 λίτρα ντίζελ.
Στα τέλη Ιουλίου, η MMEA ανέφερε ότι ένα δεξαμενόπλοιο νηολογημένο στα Μπαρμπάντος συνελήφθη για παράνομη αγκυροβόληση στα ύδατα του Batu Pahat. Το πλοίο, όπως ανέφεραν, λειτουργούσε από πλήρωμα 18 ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου, οι οποίοι ήταν Ινδοί υπήκοοι. Το δεξαμενόπλοιο είχε αναχωρήσει από το Ντουμπάι και είχε εισέλθει στο λιμάνι Tanjung Bruas, στη Μελάκα, για να φορτώσει φορτίο 6.894 μετρικών τόνων πίσσας καθ' οδόν προς το Βιετνάμ.
Η Ναυτιλιακή Ένωση της Σιγκαπούρης εξέδωσε επιβεβαιωτικό σημείωμα και προειδοποιεί ότι η Μαλαισία «σκοπεύει να ενισχύσει την επιβολή του νόμου κατά των μη εξουσιοδοτημένων μεταφορών πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο». Συμβουλεύει τα μέλη της να ακολουθούν στενά τους κανονισμούς και να συνεργάζονται με τους λιμενικούς πράκτορες για να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες εγκρίσεις πριν από την είσοδο στα ύδατα της Μαλαισίας.