Ο κινεζικός κολοσσός BYD σχεδιάζει να λανσάρει το πρώτο του αυτοκίνητο που θα συναρμολογηθεί στο Πακιστάν μετά τα μέσα του 2026, προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στην περιοχή, όπως ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα στέλεχος της εταιρείας

Η BYD, ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, επεκτείνεται ραγδαία εκτός της κινεζικής αγοράς, όπου πρόσφατα καταγράφεται έντονος ανταγωνισμός τιμών. Το εργοστάσιο στο Πακιστάν ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση από τις αναπτυσσόμενες αγορές και επιτρέπει στην εταιρεία να επωφεληθεί από τα κίνητρα που προσφέρει η πακιστανική κυβέρνηση.

Το εργοστάσιο βρίσκεται υπό κατασκευή από τον Απρίλιο κοντά στο Καράτσι, στο πλαίσιο μιας συνεργασίας μεταξύ της BYD και της Mega Motor Company, θυγατρικής της πακιστανικής εταιρείας κοινής ωφέλειας Hub Power, όπως δήλωσε ο Danish Khaliq, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων και Στρατηγικής της BYD Πακιστάν. Αρχικά θα έχει την ικανότητα να παράγει 25.000 μονάδες ετησίως σε διπλή βάρδια, είπε. Δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το πότε το εργοστάσιο θα φτάσει στη μέγιστη παραγωγική του ικανότητα ούτε είπε πότε θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή.

Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει με τη συναρμολόγηση εισαγόμενων εξαρτημάτων, με κάποια τοπική παραγωγή μη ηλεκτρικών εξαρτημάτων, είπε ο Khaliq, προσθέτοντας ότι αρχικά θα παράγει οχήματα για την εγχώρια αγορά, με δυνατότητα εξαγωγής σε χώρες της περιοχής με δεξί τιμόνι, ανάλογα με το κόστος μεταφοράς και την οικονομική κατάσταση. «Δεν προβλέπουμε πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στο σύστημά μας, καθώς η ζήτηση στο Πακιστάν θα ανακάμψει», δήλωσε.

Η BYD άρχισε να παραδίδει εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Πακιστάν τον Μάρτιο. Ο Khaliq δεν έδωσε ακριβή στοιχεία για τις πωλήσεις, αλλά δήλωσε ότι οι πωλήσεις μερικών εκατοντάδων αυτοκινήτων ξεπέρασαν τους εσωτερικούς στόχους κατά 30%. Ο Khaliq είπε ότι αναμένει το μέγεθος της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των υβριδικών αυτοκινήτων με δυνατότητα φόρτισης στο Πακιστάν να αυξηθεί τρεις έως τέσσερις φορές το 2025 από περίπου 1.000 συνολικά μονάδες το 2024. Η BYD στοχεύει σε μερίδιο 30-35% της συγκεκριμένης αγοράς, είπε ο Khaliq.

Με βάση τα στοιχεία που υπέβαλε η HUBCO, η BYD Pakistan σημείωσε κέρδη περίπου 1,56 εκατομμύρια δολάρια το α’τρίμηνο 2025. Την Παρασκευή, η BYD θα λανσάρει το υβριδικό φορτηγάκι Shark 6 στο Πακιστάν . Η κινεζική MG ήδη διαθέτει ένα μοντέλο SUV PHEV, ενώ η ανταγωνίστρια Haval αναμένεται να εισέλθει σύντομα στον τομέα.

Τα υβριδικά οχήματα προσφέρουν μια πιο πρακτική επιλογή στο Πακιστάν, καθώς η χώρα αντιμετωπίζει έλλειψη σταθμών φόρτισης για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Η κυβέρνηση μείωσε τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας για τους φορτιστές κατά 45% τον Ιανουάριο, προκειμένου να ενθαρρύνει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων και των ιδιωτικών σταθμών φόρτισης.

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr