Δημοσιεύματα από κορεατικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η HD Hyundai Heavy Industries, η εταιρεία χαρτοφυλακίου για τις ναυπηγικές δραστηριότητες του ομίλου, διερευνά τη συμμετοχή της στον επερχόμενο διαγωνισμό για τα δικαιώματα λειτουργίας του νέου ναυπηγείου της Καζαμπλάνκα. Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας διεθνούς στρατηγικής του ομίλου, ο οποίος έχει ήδη επεκταθεί

στο Βιετνάμ και τις Φιλιππίνες, και πρόσφατων συμφωνιών συνεργασίας στην Ινδία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Περού.

Η Εθνική Λιμενική Υπηρεσία του Μαρόκου ανακοίνωσε πέρυσι τον διαγωνισμό για τα δικαιώματα ανάπτυξης και λειτουργίας ενός νέου ναυπηγείου στο πολυσύχναστο λιμάνι της Βόρειας Αφρικής. Επικαλέστηκε τη στρατηγική θέση της Καζαμπλάνκα καθώς και την ισχυρή ζήτηση, ιδίως στον τομέα της επισκευής πλοίων. Σημειώνει την έλλειψη διαθέσιμου χώρου σε βασικές τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένων των Καναρίων Νήσων.

Ο αρχικός στόχος της εγκατάστασης ήταν να έχει δυνατότητα ξηρού ελλιμενισμού 22 σκαφών ετησίως, καθώς και γερανούς για τη διαχείριση 400 έως 470 σκαφών ετησίως στην αποβάθρα. Οι πλατφόρμες ανύψωσης θα μπορούσαν να χειριστούν έξι μεσαίου μεγέθους σκάφη έως και περίπου 5.000 τόνων. Εκτιμήθηκε ότι θα απαιτηθεί επένδυση έως και 92 εκατομμυρίων δολαρίων, με την κυβερνητική υπηρεσία να αναφέρει ότι είχε προϋπολογίσει 76 εκατομμύρια δολάρια για το έργο.

Η Εθνική Λιμενική Υπηρεσία αποφάσισε ότι η καλύτερη πορεία δράσης θα ήταν να ξεκινήσει ένας διεθνής διαγωνισμός για εταιρείες με τουλάχιστον 10 χρόνια εμπειρίας στη λειτουργία εγκαταστάσεων παρόμοιων με αυτήν που σχεδιάζεται στην Καζαμπλάνκα. Η πρόταση υποβολής προσφορών περιγράφει μια εγκατάσταση που θα καλύπτει 21 εκτάρια. Θα περιλαμβάνει μια ξηρά αποβάθρα διαστάσεων 244 x 40 μέτρων (800 x 131 πόδια), μια πλατφόρμα ανύψωσης χωρητικότητας 9.000 τόνων, μια αποβάθρα 200 ποδιών, σχεδόν 2.700 πόδια θέσεων εξοπλισμού αγκυροβολίων και μια πλατφόρμα ιμάντα. Η παραχώρηση είναι για 30 χρόνια και προβλέπει την ανάπτυξη, τον εξοπλισμό, τη λειτουργία και τη συντήρηση του νέου ναυπηγείου.

Η Business Korea αναφέρει ότι η HD Hyundai Industries εξετάζει το ενδεχόμενο υποβολής προσφοράς, με αναφορές να δείχνουν ότι άλλοι αναμενόμενοι πλειοδότες θα περιλαμβάνουν τη γαλλική Naval Group και την ισπανική Navantia. Το ναυπηγείο θα είναι το μεγαλύτερο στην Αφρική.

Επιπλέον, αναφέρεται ότι το Μαρόκο προωθεί την ανάπτυξη του εγχώριου στόλου του που συνδέεται με το ναυπηγείο. Αναφέρεται ότι αναζητά 100 νέα εμπορικά πλοία έως το 2040 για την προώθηση του εξωτερικού εμπορίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Hyundai τοποθετείται ως πιθανός υποψήφιος για τις προγραμματισμένες προσπάθειες ναυπηγικής βιομηχανίας του Μαρόκου και τώρα επιδιώκει να αξιοποιήσει και τις ευκαιρίες στην εμπορική ναυτιλία. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η Hyundai έχει επί του παρόντος ένα ανεκτέλεστο έργο σχεδόν τριών ετών με πάνω από 450 πλοία. Αναζητά επίσης τρόπους για να γίνει πιο ανταγωνιστική από πλευράς κόστους.

Η στρατηγική, σύμφωνα με το Business Korea, είναι η επέκταση της λειτουργίας της παγκοσμίως. Αυτό θα μπορούσε να είναι η είσοδος της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά και, αρχικά, αναφέρεται ότι αναζητούν συμφωνίες παραχώρησης για τη μείωση του συνολικού επενδυτικού κόστους. Η HD Hyundai υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με το ινδικό ναυπηγείο Cochin και το δημοσίευμα αναφέρει ότι τώρα διερευνά τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ινδία. Πρόσφατα ανακοίνωσε επίσης μια νέα συνεργασία με την αμερικανική Edison Chouest και στο Περού βρίσκεται σε συνεργασία για την κατασκευή νέων υποβρυχίων. 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr