Ηyundai: Δοκιμάζει (και) Γερμανικά Ρομπότ σε Εργασίες Συγκόλλησης στα Ναυπηγεία της

Ηyundai: Δοκιμάζει (και) Γερμανικά Ρομπότ σε Εργασίες Συγκόλλησης στα Ναυπηγεία της
energia.gr
Δευ, 14 Ιουλίου 2025 - 09:55

Η HD Hyundai Robotics και η HD Hyundai Samho συνεργάζονται για να δοκιμάσουν ρομπότ στη ναυπηγική βιομηχανία - όχι όμως ρομπότ της Hyundai, αλλά γερμανικά ρομπότ. Η μητρική εταιρεία Hyundai έχει βαθιά γνώση στην ρομποτική κινητικότητα: κατέχει την Boston Dynamics, έναν κορυφαίο κατασκευαστή ανθρωποειδών και τετράποδων ρομπότ. Διαθέτει επίσης το δικό της εσωτερικό τμήμα

βιομηχανικού αυτοματισμού, την HD Hyundai Robotics, η οποία παράγει ρομποτικούς βραχίονες τοποθετημένους στο δάπεδο και αυτοματοποιημένες μηχανές συγκόλλησης. Αλλά για αυτήν τη δοκιμή, η HD Hyundai θα συνεργαστεί με μια εξωτερική εταιρεία που ονομάζεται Neura Robotics, με έδρα έξω από τη Στουτγάρδη. 

Το ανθρωποειδές ρομπότ 4NE1 της Neura, που μόλις κυκλοφόρησε, είναι ένα σύστημα με τεχνητή νοημοσύνη, κατασκευασμένο για να παρεμβαίνει «όταν είναι δύσκολο να βρεθούν εξειδικευμένοι εργαζόμενοι» για να ολοκληρώσουν «βιομηχανικές ροές εργασίας». Η Neura λέει ότι το 4ΝΕ1 είναι ένα «γνωστικό ρομπότ» που μπορεί να μαθαίνει από το περιβάλλον του και να πλοηγείται σε βιομηχανικούς χώρους για να εκτελεί σύνθετες εργασίες. με τα ωφέλιμα φορτία που μπορεί να διαχειριστεί να φτάνουν έως και 220 λίβρες.

Σύμφωνα με τη συμφωνία συνεργασίας, η HD Hyundai Samho θα παρέχει στην Neura πραγματικές τοποθεσίες δοκιμών σε ναυπηγεία, ώστε να δοκιμάσει τα νέα της ρομπότ σε μια ποικιλία εργασιών συναρμολόγησης και συγκόλλησης πλοίων. Η HD Hyundai Robotics θα επικυρώσει την απόδοση του συστήματος. 

Είναι η δεύτερη φορά φέτος που η HD Hyundai ανακοίνωσε μια συνεργασία στον τομέα της ρομποτικής. Τον Μάιο, η HD KSOE δήλωσε ότι είχε υπογράψει μια κοινή προγραμματική συμφωνία με την Vazil Company και την Persona AI για τη δημιουργία ενός ανθρωποειδούς ρομπότ συγκόλλησης. Τα πρώτα πρωτότυπα αναμένονται στα τέλη του 2026, με σχέδια για δοκιμές πεδίου και πλήρη εμπορική ανάπτυξη το 2027.

Έλλειψη εργατικού δυναμικού  

Όπως οι περισσότεροι ναυπηγοί στις προηγμένες οικονομίες, η HD Hyundai αντιμετωπίζει σοβαρή έλλειψη εργατικού δυναμικού και έχει επείγουσα ανάγκη για μεθόδους εξοικονόμησης εργασίας. Καθώς οι προηγούμενες γενιές ναυπηγών φτάνουν στην ηλικία συνταξιοδότησης, οι νεότεροι εργαζόμενοι δεν έχουν εισέλθει στον κλάδο σε μεγάλους αριθμούς και τα κορεατικά ναυπηγεία αναγκάστηκαν να συμπληρώσουν τις τάξεις τους προσλαμβάνοντας μεγάλο αριθμό προσωπικού στη Νοτιοανατολική Ασία. Η Ταϊλάνδη, ειδικότερα, έχει στείλει χιλιάδες εργάτες ναυπηγικής για να βρουν εργασία στη Νότια Κορέα. Από το 2024, περίπου το 16% του εργατικού δυναμικού των ναυπηγείων της χώρας ήταν αλλοδαποί εργαζόμενοι και τα στοιχεία προσλήψεων υποδηλώνουν ότι αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί μόνο. Το 2023, η συντριπτική πλειοψηφία των νέων προσλήψεων στα κορεατικά ναυπηγεία ήταν αλλοδαποί με βίζες προσωρινής απασχόλησης. 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr