Ειδικότερα, ο κ. Σουρέτης, μιλώντας από το βήμα της ημερίδας του voria.gr, με θέμα «Η επόμενη ημέρα για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας - Το στοίχημα των υποδομών», τόνισε ότι Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα σήμερα φαίνεται ότι θα πρωταγωνιστήσουν, ως κόμβος μεταφορών, ενέργειας και ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Όπως επισήμανε, ως πύλη προς τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, η Βόρεια Ελλάδα διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να αποτελέσει hub διαμετακομιστικού εμπορίου και τουριστικό πόλο έλξης.
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι προϋπόθεση για να κερδηθεί το στοίχημα είναι ο εκσυγχρονισμός των υποδομών.
Για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αυτές οι αρχές- η τεχνολογία, η καινοτομία και η βιωσιμότητα- καθορίζουν το όραμά του για τις υποδομές του αύριο.
- Smart υποδομές, με ψηφιακές τεχνολογίες και ΑΙ που εξασφαλίζουν βελτιστοποίηση λειτουργίας, ασφάλειας και πρόβλεψη κινδύνων.
- “Πράσινες” υποδομές, με χρήση ΑΠΕ, μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα και ενεργειακή αυτονομία.
- Βιώσιμα έργα, με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, προστασία από φυσικές καταστροφές και ενίσχυση της κοινωνικής ευημερίας.

Σύμφωνα με τον κ. Σουρέτη, πιστός στο όραμα των «έξυπνων», πράσινων και βιώσιμων υποδομών, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρωταγωνιστεί στην υλοποίηση έργων στρατηγικής σημασίας για τη Βόρεια Ελλάδα, επενδύοντας σε κρίσιμες υποδομές με μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό αποτύπωμα:
- Η Εγνατία Οδός – της οποίας η παραχώρηση αναμένεται να ολοκληρωθεί έως 31/12/2025 θα οδηγήσει στην πλήρη αναβάθμιση της οδικής ραχοκοκαλιάς της Βόρειας Ελλάδας. Η Εγνατία Οδός οφείλει να μετασχηματιστεί σε έναν έξυπνο, πράσινο και βιώσιμο αυτοκινητόδρομο, ικανό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης, ασφάλειας και περιβαλλοντικής ευθύνης ενσωματώνοντας:
- Ψηφιακή τεχνολογία και ΑΙ στη λειτουργία, διαχείριση και ασφάλεια υποδομής
- Σταθμούς ηλεκτροφόρτισης
- Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, μέσω χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
- Το σιδηροδρομικό έργο Νέα Καρβάλη – Τοξότες διασφαλίζει τη διασύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενισχύοντας τη ροή εμπορευμάτων προς τις αγορές των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης.
- Η υποπαραχώρηση του λιμένα “Φίλιππος Β΄” διασφαλίζει την αναβάθμιση ενός λιμένα με κομβική γεωστρατηγική σημασία για τη Βόρεια Ελλάδα.
- Η μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή, που έχει αναπτυχθεί από τον Όμιλο σε συνεργασία με τη Motor Oil, αποτελεί τη μεγαλύτερη και πλέον σύγχρονη του είδους στην Ελλάδα, προσφέροντας σημαντικά οφέλη στο εγχώριο ηλεκτρικό σύστημα.
Στη συνέχεια, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έκανε λόγο για «ιστορική ευκαιρία της Βόρειας Ελλάδας», η οποία έχει μπροστά της, όπως υπογράμμισε, μια μοναδική ιστορική πρόκληση:
Να αναδειχθεί σε πρότυπο περιφερειακής ανάπτυξης, μέσω έργων που δεν αφορούν μόνο τις υποδομές, αλλά το ίδιο το μέλλον της:
- Αύξηση ΑΕΠ μέσω υποδομών και ενέργειας
- Ενίσχυση εξωστρέφειας
- Προσέλκυση στρατηγικών επενδύσεων
- Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
«Συμπερασματικά, η Βόρεια Ελλάδα μετασχηματίζεται από “περιφέρεια” σε ευρωπαϊκό κόμβο εμπορίου, ενέργειας και καινοτομίας. Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με προσήλωση στην τεχνογνωσία και τη βιωσιμότητα, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας», κατέληξε ο κ. Σουρέτης.