Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή του Brent έχει πέσει πλέον κάτω από τα 70 δολάρια το βαρέλι, επιστρέφοντας στην προ πολέμου εποχή, ενώ σύμφωνα με πηγές της αγοράς οι πρώτες μειώσεις στα πρατήρια καυσίμων θα γίνουν αισθητές από την Παρασκευή 27 Ιουνίου και αναμένεται να ισοσταθμίσουν την αύξηση (της τάξεως του 2%) που έχει σημειωθεί στην αμόλυβδη από την έναρξη του πολέμου μέχρι και σήμερα.
Η σχετική συγκράτηση των τιμών στην ελληνική αγορά στη διάρκεια αυτής της κρίσης, που ανέβασε περισσότερο από 10% τις διεθνείς τιμές, οφείλεται κυρίως σε δύο παράγοντες. Πρώτον, στο γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρείες συγκράτησαν τις τιμές, επιδιώκοντας να διατηρήσουν μερίδια αγοράς- ειδικά στα ιδιόκτητα δίκτυα πρατηρίων- και, δεύτερον, στην απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης να προχωρήσει αμέσως σε ελέγχους για το πλαφόν περιθωρίου κέρδους, με βάση τη σχετική διάταξη, η ισχύς της οποίας εκπνέει πάντως στο τέλος του μήνα.
Ωστόσο, από 1η Ιουλίου αυτό θα πάψει να ισχύει και μένει να δούμε αν θα αλλάξουν οι ισορροπίες στην αγορά, αφού μπαίνουμε και στην περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών όπου αυξάνεται η ζήτηση. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, έχει δηλώσει ότι αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ισχύος του πλαφόν, το υπουργείο θα προωθήσει την ίδρυση της νέας ανεξάρτητης αρχής για την εποπτεία της αγοράς και την προστασία των καταναλωτών.
«Η αισχροκέρδεια και η παράνομη κερδοσκοπία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Άλλο πράγμα η αύξηση διεθνώς των τιμών και οι επιπτώσεις τους και άλλο πράγμα το καπέλο από επιτήδειους», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης σε πρόσφατη συνέντευξή του. Μάλιστα, όπως ανέφερε, ελέγχθηκαν 160 πρατήρια και η παραβατικότητα υπολογίζεται σε 1 στα 6 πρατήρια για παραβάσεις του νόμου του πλαφόν.
«Ο νόμος είναι νόμος και όσο ισχύει θα ελέγχεται. Αποδείξαμε σε όλους ότι κάνουμε όσο γίνεται πιο αυστηρά και υπέρ των καταναλωτών και του υγιούς και νόμιμου ανταγωνισμού τη δουλειά μας. Όπου υπάρχει παραβατικότητα υποχρέωση του κράτους είναι να παρεμβαίνει», συνέχισε.
*από businessdaily.gr