με μπαταρία, το «Infinity Train», τον Μάρτιο του 2022. Εκείνη την εποχή, η εταιρεία είχε υποσχεθεί ένα «πρώτο στον κόσμο» τρένο, ικανό να φορτίζει πλήρως τις μπαταρίες του μέσω αναγεννητικής πέδησης. Οι δύο εταιρείες ισχυρίστηκαν ότι η έξυπνη τεχνολογία θα δημιουργούσε ένα αυτοσυντηρούμενο σιδηροδρομικό σύστημα μηδενικών εκπομπών, που θα τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από τη δύναμη της βαρύτητας κατά τη διάρκεια των κατηφορικών ταξιδιών του τρένου με φορτίο.
Αυτή την εβδομάδα, η ιδέα πέρασε από το σχεδιαστήριο στον πραγματικό κόσμο, ολοκληρώνοντας ένα ταξίδι 1.100 χιλιομέτρων σε όλη την Αυστραλία και αποδεικνύοντας ότι είναι σε θέση να διαχειριστεί τις εξαντλητικές απαιτήσεις των τεράστιων μεταλλευτικών δραστηριοτήτων του Φόρτεσκιου.
Το Fortescue Infinity Train χρησιμοποιεί την ενέργεια που παράγεται από την επιβράδυνση του φορτωμένου τρένου σε κατηφορικά τμήματα του ιδιωτικού σιδηροδρομικού δικτύου βαρέων μεταφορών της εταιρείας, μήκους 385 μιλίων, για να επαναφορτίσει τα συστήματα μπαταριών του. Αυτή η ενέργεια είναι αρκετή για να επιστρέψει το άφορτο τρένο πίσω στο ορυχείο, εξαλείφοντας την ανάγκη για εξωτερική υποδομή φόρτισης ή πρόσθετες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθιστώντας το τρένο σχεδόν πλήρως αυτοδύναμο.
Η Fortescue αναφέρει ότι η ανάπτυξη της ιδέας του Infinity Train στα ορυχεία της θα εξαλείψει την κατανάλωση καυσίμου ντίζελ σε περισσότερα από 82 εκατομμύρια λίτρα (περίπου 21 εκατομμύρια γαλόνια, ποσότητα που, σύμφωνα με το ChatGPT, αντιστοιχεί σε περίπου 235.200 τόνους εκπομπών CO₂).