κάποτε χαρακτηριζόταν ως το μεγαλύτερο συμβόλαιο στην ιστορία της Samsung Heavy Industries (SHI).
Σε δηλώσεις της στο χρηματιστήριο στις 18 Ιουνίου, η Samsung Heavy Industries αναφέρει ότι ενημέρωσε την Zvezda ότι τερματίζει δύο συμβάσεις, μία που αφορά την κατασκευή 10 παγοθραυστικών δεξαμενόπλοιων LNG και μία δεύτερη για τη συναρμολόγηση επτά παγοθραυστικών δεξαμενόπλοιων. Η πρώτη από τις συμβάσεις ανατέθηκε τον Νοέμβριο του 2020, με τρέχουσα αξία 2 δισεκατομμύρια δολάρια, και μια δεύτερη τον Οκτώβριο του 2021, με αξία 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Στο πλαίσιο των ειδοποιήσεων, η SHI αναφέρει ότι σχεδιάζει να διατηρήσει 800 εκατομμύρια δολάρια σε προκαταβολές.
Το πρόβλημα είναι ότι η Zvezda υπαναχώρησε από τις συμβάσεις πριν από ένα χρόνο επικαλούμενη αυτό που χαρακτήρισε ως αποτυχίες της Samsung Heavy Industries. Απαίτησε την αποπληρωμή, με τόκους, των προκαταβολών. Η SHI ξεκίνησε μια συνεχιζόμενη διαδικασία διαιτησίας στη Σιγκαπούρη, αλλά τώρα αποφάσισε να λάβει πρόσθετα μέτρα.
Τα προβλήματα ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2022, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Νότια Κορέα άρχισαν να επιβάλλουν αυστηρότερες κυρώσεις στη Ρωσία και τις εταιρείες της. Μία από τις πρώτες περιόρισε την ικανότητα πληρωμής για εργασίες, αλλά τον Απρίλιο του 2022 η Samsung ανέφερε ότι κατάφερε να ολοκληρώσει την παράδοση ενός νέου δεξαμενόπλοιου Aframax στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Ρωσίας Sovcomflot. Η Samsung είχε συνολικά συμβόλαια που προέβλεπαν τα μπλοκ για 22 πλοία συνολικής αξίας περίπου 5,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Πέντε πλοία στο πλαίσιο της σύμβασης του 2019 παραδόθηκαν, αλλά οι συμφωνίες του 2020 και του 2021 παρεμποδίστηκαν από τις αυξανόμενες κυρώσεις. Η Samsung σχεδίαζε τα πλοία όταν επιβλήθηκαν οι πρώτες κυρώσεις μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Η ανταγωνίστρια Daewoo Shipbuilding ακύρωσε τρία συμβόλαια με τους Ρώσους το 2022 επικαλούμενη μη καταβολή δόσεων, ενώ αρχικά, η Samsung Heavy Industries προσπάθησε να συνεχίσει τα έργα της.
Η Samsung Heavy Industries ανέφερε το 2022 ότι επικαλέστηκε Ανωτέρα Βία, αναστέλλοντας τις εργασίες σχεδιασμού για 10 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και επτά δεξαμενόπλοια μεταφοράς. Ανέφερε ότι οι εταιρείες συζητούσαν μελλοντικά σχέδια εφαρμογής της σύμβασης. Ωστόσο, όταν η Zvezda ορίστηκε από τις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο του 2024, η Samsung δήλωσε ότι της απαγορεύτηκε η συνεργασία με την Zvezda. Και οι δύο εταιρείες ισχυρίζονται παραβίαση των συμβάσεων.
Τα πλοία ήταν μέρος των φιλόδοξων σχεδίων της Ρωσίας να επεκτείνει τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Αρκτική. Με τις κυρώσεις, η Ρωσία δήλωσε ότι θα μεταφέρει τις εργασίες παραγωγής στην εγχώρια αγορά, με ένα σχέδιο να επενδύσει περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή περισσότερων από 1.600 εμπορικών πλοίων την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, τα ναυπηγεία δυσκολεύονται ακόμη και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία συναρμολόγησης χρησιμοποιώντας τα μπλοκ από τη Νότια Κορέα για αυτά τα εξαιρετικά τεχνικά πλοία.