Από τα Στενά του Χορμούζ διέρχεται το 20% της ημερήσιας παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου, καθιστώντας τη θαλάσσια δίοδο αυτή την πιο σημαντική παγκοσμίως για τη μεταφορά πετρελαίου διά θαλάσσης.
Η Τεχεράνη έχει απειλήσει ξανά στο παρελθόν να κλείσει τα Στενά σε αντίποινα για τις πιέσεις της Δύσης, και ναυτιλιακές πηγές δήλωσαν χθες Τετάρτη ότι εμπορικά πλοία αποφεύγουν να πλέουν στα ιρανικά ύδατα γύρω από τα Στενά.
Το περασμένο Σαββατοκύριακο, λίγο μετά την έναρξη των ισραηλινών επιθέσεων κατά του Ιράν, μέλος της ιρανικής αυτής Επιτροπής δήλωσε επίσης πως η Τεχεράνη εξετάζει σοβαρά το κλείσιμο των Στενών.
Εξάλλου, ήδη από την έναρξη της ανταλλαγής επιθέσεων ανάμεσα σε Ισραήλ και Ιράν, το κόστος των ασφαλίστρων που πλέουν στα Στενά του Ορμούζ έχει αυξηθεί πάνω από 60%, ενώ τη Δευτέρα σημειώθηκε σύγκρουση μεταξύ δύο πετρελαιοφόρων κοντά στα Στενά. «Τα Στενά του Ορμούζ είναι, τελικά, η αρτηρία μέσω της οποίας ρέει η παγκόσμια ενέργεια, και αν αυτή η αρτηρία μπλοκαριστεί, για οποιονδήποτε λόγο, θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο», εκτίμησε, μιλώντας σε συνέδριο στο Τόκιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Shell, Wael Sawan.
Πάντως, από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής ενεργειακής εταιρείας Eni, Claudio Descalzi, δήλωσε εχθές, ότι οι αγορές θεωρούν απίθανες πιο ακραίες καταστάσεις, όπως το κλείσιμο του Ορμούζ.