Τα πρώτα βαρέλια αργού πετρελαίου εισάγει η Νορβηγία από την Λιβύη. Συγκεκριμένα, μετά από 11 χρόνια, φορτίο του Εθνικού Πετρελαϊκού Οργανισμού της αφρικανικής χώρας φορτώθηκε από κεντρικό λιμάνι της Λιβύης (η National Oil Corporation χρησιμοποιεί τα Brega, Hariga και Zueitinia) με προορισμό το Mongstad – το μεγαλύτερο λιμάνι της σκανδιναβικής χώρας- με σημαντικές εγκαταστάσεις διύλισης. Ο ναύλος αφορά στο διάστημα μεταφοράς, από 9 έως 23 Ιουνίου

Η NOC ελέγχεται από το καθεστώς της πολιτοφυλακής του Χαλίφα Χαφτάρ ( το μεγαλύτερο μέρος των πετρελαιοπηγών της Λιβύης βρίσκεται υπό τον έλεγχο του στρατάρχη), το δε φορτίο έχει ναυλωθεί για το «Kanaris 21». Ο λόγος για Suezmax χωρητικότητας 157.000 dwt, και – σύμφωνα με το TradeWings – ανήκει στην εταιρεία Enesel, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού. Σημειωτέον πως η οινουσιώτικη οικογένεια έχει ναυτική παράδοση από το 1848 – ως Group – και πλέον διοικείται από αδέλφια (πέμπτης γενιάς), η δε Enesel SA ιδρύθηκε το 2003 από τον καπετάν Νικόλα Σ. Λαιμό.

Το κοντράτο συμφωνήθηκε χάρη στις σχέσεις της πλευράς Λαιμού με τον στρατάρχη και είναι το πρώτο – όπως αναφέρεται με νόημα από ξένα ΜΜΕ του κλάδου. Οι δε αναλυτές θεωρούν – σχεδόν – βέβαιο πως τις business με το καθεστώς Χαφτάρ θα ακολουθήσουν και άλλοι Greeks του shipping, σημειώνοντας πως μέχρι τώρα ο κυριώτερος πελάτης των Λιβύων είναι η Ιταλία.

Σε κάθε περίπτωση, ο ναύλος για το Mongstad ανοίγει δρόμους – μεγαλύτερων αποστάσεων – για την ελληνική / ελληνόκτητη ναυτιλία.

Σημειωτέον πως στα σχέδια της Αθήνας είναι η επανέναρξη τη απ’ ευθείας αεροπορικής σύνδεσης Ελλάδος – Λιβύης, δρομολόγιο που για κάποιο διάστημα – μέχρι πρόσφατα – γινόταν με αεροσκάφη της Marathon Airlines και της Air Mediterranean στο διεθνές αεροδρόμιο Benina (Βεγγάζη).

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr