Η NOC ελέγχεται από το καθεστώς της πολιτοφυλακής του Χαλίφα Χαφτάρ ( το μεγαλύτερο μέρος των πετρελαιοπηγών της Λιβύης βρίσκεται υπό τον έλεγχο του στρατάρχη), το δε φορτίο έχει ναυλωθεί για το «Kanaris 21». Ο λόγος για Suezmax χωρητικότητας 157.000 dwt, και – σύμφωνα με το TradeWings – ανήκει στην εταιρεία Enesel, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού. Σημειωτέον πως η οινουσιώτικη οικογένεια έχει ναυτική παράδοση από το 1848 – ως Group – και πλέον διοικείται από αδέλφια (πέμπτης γενιάς), η δε Enesel SA ιδρύθηκε το 2003 από τον καπετάν Νικόλα Σ. Λαιμό.
Το κοντράτο συμφωνήθηκε χάρη στις σχέσεις της πλευράς Λαιμού με τον στρατάρχη και είναι το πρώτο – όπως αναφέρεται με νόημα από ξένα ΜΜΕ του κλάδου. Οι δε αναλυτές θεωρούν – σχεδόν – βέβαιο πως τις business με το καθεστώς Χαφτάρ θα ακολουθήσουν και άλλοι Greeks του shipping, σημειώνοντας πως μέχρι τώρα ο κυριώτερος πελάτης των Λιβύων είναι η Ιταλία.
Σε κάθε περίπτωση, ο ναύλος για το Mongstad ανοίγει δρόμους – μεγαλύτερων αποστάσεων – για την ελληνική / ελληνόκτητη ναυτιλία.
Σημειωτέον πως στα σχέδια της Αθήνας είναι η επανέναρξη τη απ’ ευθείας αεροπορικής σύνδεσης Ελλάδος – Λιβύης, δρομολόγιο που για κάποιο διάστημα – μέχρι πρόσφατα – γινόταν με αεροσκάφη της Marathon Airlines και της Air Mediterranean στο διεθνές αεροδρόμιο Benina (Βεγγάζη).