Ορισμένοι ιδιοκτήτες και διαχειριστές δεξαμενόπλοιων πετρελαίου έχουν διακόψει από την Παρασκευή την προσφορά των πλοίων τους για δρομολόγια στη Μέση Ανατολή, καθώς αξιολογούν τους κινδύνους από τη σύγκρουση του Ισραήλ με το Ιράν, τροφοδοτώντας τις ανησυχίες για τις ροές εξαγωγών από την περιοχή. Οι παραγωγοί και οι έμποροι που προσπαθούν να κλείσουν πλοία για να φορτώσουν πετρέλαιο

και καύσιμα από τον Περσικό Κόλπο έχουν συναντήσει λίγες προσφορές, δήλωσαν ναυλομεσίτες και ναυλωτές, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν, καθώς δεν είναι εξουσιοδοτημένοι να μιλούν δημοσίως.

Εν τω μεταξύ, ορισμένοι πλοιοκτήτες με δεξαμενόπλοια που είχαν ναυλωθεί προσωρινά από την Παρασκευή, εν αναμονή της επιβεβαίωσης της κράτησης, επέλεξαν να μην παρατείνουν τις συμφωνίες μέχρι το Σαββατοκύριακο, δήλωσε ένας από αυτούς.

Παρόλο που η πιθανότητα σημαντικών ή παρατεταμένων διαταραχών στον εφοδιασμό μπορεί να είναι μακρινή σε αυτό το στάδιο, η σταθερότητα της ναυσιπλοΐας στη Μέση Ανατολή και γύρω από αυτήν θα παρακολουθείται στενά από την παγκόσμια αγορά πετρελαίου τις επόμενες εβδομάδες.

Η περιοχή φιλοξενεί περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής και οι μεγάλοι εξαγωγείς, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, δεν έχουν πολλά περιθώρια να εκτρέψουν τις εξαγωγές τους σε περίπτωση που επηρεαστεί η ναυσιπλοΐα από τον Περσικό Κόλπο.

Οι έμποροι και οι ναυλομεσίτες δήλωσαν ότι οι τιμές για τη γραμμή αναφοράς TD3C για τα υπερδεξαμενόπλοια που πλέουν μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Κίνας ήταν περίπου 55 έως 58 μονάδες Worldscale την Παρασκευή, αυξημένες κατά περίπου 20%-30% από τις αρχές της εβδομάδας (σ.σ. οι μονάδες Worldscale είναι ένα σύστημα αναφοράς που χρησιμοποιείται στη ναυτιλία, ειδικά για τη ναύλωση δεξαμενόπλοιων, για τον καθορισμό των τιμών μεταφοράς φορτίου).

Αν και σήμερα Δευτέρα δεν υπήρχαν ακόμη σταθερές εκτιμήσεις για τις τιμές λόγω έλλειψης ανοικτών συζητήσεων στην αγορά, τα ενδεικτικά επίπεδα δείχνουν ότι ο δείκτης είχε αυξηθεί σε περίπου 65 μονάδες, είπαν.

Οι μονάδες της παγκόσμιας κλίμακας είναι ένα ποσοστό μιας υποκείμενης ενιαίας τιμής, η οποία καθορίζεται για κάθε μεγάλη διαδρομή στην αρχή του έτους.

 

*Από euro2day.gr

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr