αυτή τη συμφωνία από τον Μάιο του 2023, αλλά ένα σκάνδαλο δεδομένων κινητήρα στην Hino και ένας διακανονισμός ρεκόρ 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ καθυστέρησαν το κλείσιμο. Τώρα είναι επίσημο. Η νέα οντότητα, η οποία θα πουλάει πάνω από 200.000 μονάδες ετησίως, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως τον Απρίλιο του 2026, με προγραμματισμένη εισαγωγή στο χρηματιστήριο της Ιαπωνίας. Η Toyota και η Daimler Truck θα κατέχουν η καθεμία το 25% της εταιρείας χαρτοφυλακίου, αλλά τα δικαιώματα ψήφου της Toyota θα περιορίζονται στο 19,9%.
Αυτή η συγχώνευση θα μπορούσε να είναι μια αμυντική κίνηση και πιθανώς μια αντεπίθεση με υδρογόνο. Με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία να κυριαρχούν ήδη στα αυτοκίνητα, η Toyota βλέπει τα φορτηγά ως την καλύτερη ευκαιρία για να κλιμακώσει τα στοιχήματά της στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Αυτό είναι το κλειδί, ειδικά καθώς ο Robin Zeng της CATL προέβλεψε πρόσφατα ότι τα μισά από όλα τα νέα φορτηγά που πωλούνται στην Κίνα θα μπορούσαν να είναι ηλεκτρικά έως το 2028. Ο συνδυασμένος όμιλος, με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Mitsubishi Fuso, Karl Deppen, δίνει στην Ιαπωνία μια ενοποιημένη δύναμη επαγγελματικών οχημάτων για να ανταγωνιστεί σε τεχνολογία και κλίμακα, ενώ αφήνει την Isuzu να ηγηθεί του άλλου μισού της εγχώριας αγοράς. Η Jefferies εκτιμά την αξία των ιδίων κεφαλαίων του συνδυασμένου ομίλου στα 5,6 δισεκατομμύρια, εκτιμώντας την στο 11x EBIT.
Υπάρχουν και άλλα. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Toyota αγοράζει το εργοστάσιο της Hino στη Hamura, μια τοποθεσία όπου κατασκευάζει ήδη τα Hilux και Land Cruiser 250. Αυτό προσθέτει στην ευρύτερη αναδιάρθρωση της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης μιας προγραμματισμένης ιδιωτικοποίησης της Toyota Industries ύψους 33 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά ο δρόμος μπροστά δεν θα είναι ομαλός. Τόσο η Toyota όσο και η Daimler Truck έχουν χάσει έδαφος σε μερίδιο αγοράς και οι αμερικανικοί δασμοί δεν έχουν διευκολύνει τη ζωή. Ωστόσο, σε μια αγορά που μετατοπίζεται γρήγορα προς την ηλεκτροκίνηση και την αυτονομία, η συγχώνευση θα μπορούσε να τις βοηθήσει να παραμείνουν στον αγώνα, ειδικά αν το υδρογόνο καταλήξει να παίζει μεγαλύτερο ρόλο από τον αναμενόμενο.