ψυγμένους με αέριο (HTGRs), χρησιμοποιώντας τρι-δομικό ισότροπο - ή TRISO - καύσιμο σωματιδίων, με ισχύ εξόδου περίπου 25 MWe. Η Allseas επέλεξε αυτήν την τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR) «λόγω των εγγενώς ασφαλών χαρακτηριστικών του».
Κατά το πρώτο έτος, η Allseas στοχεύει στην ολοκλήρωση των αρχικών μελετών σχεδιασμού για χρήση στην ανοιχτή θάλασσα και στην ξηρά. Θα ακολουθήσουν συζητήσεις για την ανάπτυξη πρωτοτύπων και την προ-αδειοδότηση σε συνεννόηση με τους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιστικών αρχών (όπως η Ολλανδική Αρχή για την Πυρηνική Ασφάλεια και την Ακτινοπροστασία, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός -ΙΜΟ, και ο Διεθνής Οργανισμός Ατομικής Ενέργειας-ΙΑΕΑ), καθώς και των φορέων ασφάλειας και ταξινόμησης (συμπεριλαμβανομένου του Lloyd's Register), και σε στενή συνεργασία με τους εταίρους της στον τομέα της έρευνας και της καινοτομίας, συμπεριλαμβανομένων των TNO, NRG-Pallas, του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Ντελφτ (TU Delft) και της Βασιλικής Ένωσης Ολλανδών Εφοπλιστών (KVNR).
«Στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε την παραγωγή σε μια ειδική εγκατάσταση έως το 2030», δήλωσε η Stephanie Heerema, Project Manager Nuclear Developments στην Allseas. «Η αρχική ανάπτυξη πιθανότατα θα ξεκινήσει στην ξηρά, ενώ θα ολοκληρωθούν οι κανονισμοί για την υπεράκτια παραγωγή, ακολουθούμενη από την εφαρμογή στα δικά μας πλοία και την ευρύτερη υιοθέτηση από τον κλάδο. Αυτό ευθυγραμμίζεται με τους δικούς μας στόχους βιωσιμότητας - μείωση των εκπομπών κατά 30% έως το 2030 και μηδενικές καθαρές εκπομπές έως το 2050».
Η Allseas δήλωσε ότι η υπεύθυνη διαχείριση των αποβλήτων ήταν κεντρικής σημασίας για το μακροπρόθεσμο σχέδιό της, επομένως η εταιρεία διερευνά κυκλικές προσεγγίσεις, όπως η επαναχρησιμοποίηση γραφίτη και η επανεπεξεργασία του χρησιμοποιημένου καυσίμου TRISO, για να «μειώσει περαιτέρω τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, διασφαλίζοντας ότι η διαχείριση των αποβλήτων παραμένει βασική παράμετρος καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των SMR».
Η Jan Leen Kloosterman, Καθηγήτρια Φυσικής Πυρηνικών Αντιδραστήρων και Επικεφαλής του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Ακτινοβολίας στο TU Delft, δήλωσε: «Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Delft εργάζεται πάνω σε έναν εγγενώς ασφαλή μικροαντιδραστήρα βασισμένο στην τεχνολογία HTR για περισσότερα από 10 χρόνια. Είμαστε, επομένως, στην ευχάριστη θέση να συμβάλουμε στην πρακτική εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας».
Η ναυτιλιακή βιομηχανία καταναλώνει περίπου 350 εκατομμύρια τόνους ορυκτών καυσίμων ετησίως και αντιπροσωπεύει περίπου το 3% των συνολικών παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα. Τον Ιούλιο του 2023, η ναυτιλιακή βιομηχανία, μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ενέκρινε νέους στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050 ή περίπου το 2050.
Σύμφωνα με την Allseas, η πυρηνική ενέργεια προσφέρει «ασύγκριτη ενεργειακή πυκνότητα, συνδυάζοντας μηδενικές εκπομπές με σταθερή, κλιμακωτή παροχή ενέργειας». Για τα χερσαία βιομηχανικά clusters, αναφέρει ότι «τα SMR μπορούν να μειώσουν την πίεση του δικτύου, παρέχοντας παράλληλα συνεπή, χωρίς άνθρακα, ενέργεια και θερμότητα – επιταχύνοντας την απαλλαγή από τον άνθρακα και ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της βιομηχανίας και τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα».
«Η πυρηνική ενέργεια είναι το επόμενο σύνορο και η Allseas πρωτοπορεί στην παροχή ασφαλούς, καθαρής και αξιόπιστης ενέργειας τόσο στην ανοικτή θάλασσα όσο και στην ξηρά», δήλωσε ο Heerema. «Ως πρωτοπόροι της υπεράκτιας καινοτομίας με νοοτροπία «μπορώ να το κάνω», από την αφαίρεση πλατφόρμας μεμονωμένης ανύψωσης έως τη δυναμικά τοποθετημένη τοποθέτηση αγωγών, έχουμε αποδεδειγμένο ιστορικό μετατροπής πρωτοποριακών ιδεών σε πραγματικότητα».