Επ’ απειλή απεργίας των αιθέρων , δυσφημήσεως της Ελλάδος διεθνώς και καθηλώσεως της «βαριάς βιομηχανίας» του Τουρισμού (Ολ. Κεφαλογιάννη) - της μόνης που απέμεινε στην «έρημη χώρα» (T.S.Eliot).
Πρώτα οι αρχαιότεροι aircontroles απεσύρθησαν σιγά- σιγά σε διοικητικά καθήκοντα , σαν να μην ήσαν δημόσιοι υπάλληλοι που διοικούνται από τον υπουργείο Μεταφορών και περιόρισαν κατά 60% την εναέρια κυκλοφορία στον πύργο ελέγχου του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών (ΔΑΑ του μόνου υπάρχοντος σε μία πόλη 5 εκατομμυρίων συν τις Τουριστικές αφίξεις) μ’ αποτέλεσμα σοβαρές καθυστερήσεις εις βάρος των επιβατών και ζημίες των αερομεταφορέων.
Κατόπιν ζήτησαν νέασύμβαση επί τη βάσει της οποίας υπόσχονται να επανέλθουν οι προαχθέντες αεροελεγκτές στα καθήκοντα τους: από διοικητικά στην ενεργό υπηρεσία. ΄Ετσι θα επανέλθει η εναέρια κυκλοφορία στον ΔΑΑ σε 60 πτήσεις ανά ώραν. Υπό την προϋπόθεση βέβαια «παροχής κινήτρων» (διάβαζε επιδομάτων) και επαναφοράς των προνομίων , καταργηθέντων υπό των Μνημονίων της ECOFIN.
Παραλλήλως , οι αεροελεγκτές θα έχουν λόγον στην εκπαίδευση νέων στελεχών της υπηρεσίας «όπου η πρόσληψη, λόγω εγγενών δυσχερειών της Ελληνικής γραφειοκρατίας , θα κρατήσει αρκετό χρόνο» (ρεπορτάζ του καλού συναδέλφου Ηλία Γ. Μπέλλου, «Καθημερινή»5.6.25).
Ως ο αγροίκος Τρυβαλλός εκπροσωπούσε τους θεούς του Ολύμπου στην διαπραγμάτευση της Νεφελοκοκκυγίας με τον Πεισθέταιρο, για την επαναλειτουργία της …τσίκνας των αμνών, έτσι και η κυβέρνηση ενέδωσε στους αεροελεγκτές. Άνοιξε νέο εργασιακό μέτωπο με τ’ άλλα καρτέλ του δημοσίου που θα αιτηθούν «ίσης μεταχείρισης» με την Πολιτική Αεροπορία.
Όταν για πρώτη φορά , το Αμερικανικό συνδικάτο των 8.000 αεροελεγκτών απείργησε το 1981, ο περίφημος πρόεδρος Ρόναλντ Ρήγκαν απέλυσε όλους τους απεργούς κι έβαλε τον στρατό να ρυθμίζει την εναέριο κυκλοφορία στις ΗΠΑ. Μετά δεν ξαναέγινε απεργία στον αέρα των Ηνωμένων Πολιτειών.