Το πλοίο, το οποίο διαχειρίζεται η Zodiac Maritime με έδρα το Λονδίνο, αναφέρεται ότι μεταφέρει συνολικά 3.048 οχήματα, εκ των οποίων τα 70 είναι πλήρως ηλεκτρικά και τα 681 είναι μερικώς υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα. Κατευθυνόταν από την Κίνα προς το Μεξικό. Η Lloyd's αναφέρει ότι το πλοίο λειτουργεί με ναύλωση στην κινεζική SAIC Anji Logistics.
«Αρχικά, εθεάθη καπνός να βγαίνει από ένα κατάστρωμα που μετέφερε ηλεκτρικά οχήματα», ανέφερε εκπρόσωπος της Zodiac Maritime. «Το πλήρωμα ξεκίνησε αμέσως διαδικασίες έκτακτης ανάγκης πυρόσβεσης χρησιμοποιώντας τα ενσωματωμένα συστήματα πυρόσβεσης του πλοίου. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειές τους, η κατάσταση δεν μπόρεσε να τεθεί υπό έλεγχο».
Σε συνεννόηση με την Ακτοφυλακή των Ηνωμένων Πολιτειών, το πλήρωμα των 22 ατόμων εγκατέλειψε το πλοίο χρησιμοποιώντας σωσίβια λέμβο του. Η Ακτοφυλακή αναφέρει ότι τρία εμπορικά πλοία κατευθύνθηκαν στο σημείο και ότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Cosco Hellas (107.500 dwt – νηολογημένο στη Μάλτα) διέσωσε το πλήρωμα. Αναφέρεται επίσης ότι όλα τα μέλη του πληρώματος βρίσκονται σε καλή κατάσταση.
Στην τελευταία ενημέρωση της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ στις 4 Ιουνίου, αναφέρουν ότι η εξέλιξη της πυρκαγιάς είναι προς το παρόν άγνωστη, αλλά καπνός συνεχίζει βγαίνει από το πλοίο. Το Morning Midas εκτιμάται ότι έχει περίπου 350 μετρικούς τόνους καυσίμου αερίου και 1.530 μετρικούς τόνους πετρελαίου θέρμανσης πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) επί του σκάφους.
Το Morning Midas (12.250 dwt) είναι ένα πλοίο Pure Car and Truck Carrier (PCTC) με σημαία Λιβερίας, κατασκευασμένο το 2006 στην Κίνα στα ναυπηγεία Xiamen Shipbuilding Industry. Το πλοίο έλαβε τιμωρία κατά τη διάρκεια επιθεώρησης στο λιμάνι του Μπρέμερχαφεν στη Γερμανία τον Οκτώβριο του 2024 για απροσδιόριστα προβλήματα πυρασφάλειας και ρυθμίσεων καθέλκυσης για σωστικές λέμβους, αλλά αυτό δεν οδήγησε σε κράτηση. Μια επακόλουθη τυπική επιθεώρηση στο Πόρτλαντ του Όρεγκον από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ τον Ιανουάριο του 2025 δεν διαπίστωσε προβλήματα με το πλοίο.
Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν διαρκή ανησυχία για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με πολυάριθμες αναφορές για πυρκαγιές σε αυτοκίνητα. Οι πυρκαγιές είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπιστούν λόγω των μπαταριών, γεγονός που ωθεί τις ασφαλιστικές εταιρείες και τη βιομηχανία να εκδίδουν συγκεκριμένες προειδοποιήσεις σχετικά με τον χειρισμό των ηλεκτρικών οχημάτων. Πιστεύεται ότι αποτελούν την πηγή αρκετών άλλων πυρκαγιών σε πλοία.