Ο Curb Charger έχει μήκος ένα μέτρο, ύψος μόλις 25 εκατοστά και πλάτος που κυμαίνεται από 12 έως 15 εκατοστά. Τοποθετείται κάτω από το επίπεδο του εδάφους, μειώνοντας δραστικά την "εισβολή" στο πεζοδρόμιο και την αισθητική επιβάρυνση του χώρου. Παρέχει φόρτιση τύπου Mode 3 μέσω υποδοχής Type 2, με ισχύ που φτάνει τα 22 kW.
Σχεδιασμένος για απρόσκοπτη χρήση σε όλες τις καιρικές συνθήκες, ο Curb Charger διαθέτει στεγανά ηλεκτρονικά συστήματα και αποχετεύσεις για την απομάκρυνση νερού, διασφαλίζοντας τη δυνατότητα φόρτισης ακόμη και σε έντονη βροχόπτωση. Επιπλέον, είναι θερμαινόμενος ώστε να αποφεύγεται η συσσώρευση χιονιού και πάγου το χειμώνα. Εάν εντοπιστεί συγκέντρωση νερού που καθιστά τη φόρτιση επισφαλή, ένας αισθητήρας διακόπτει αυτόματα τη διαδικασία πριν ενεργοποιηθεί ο ασφαλειοδιακόπτης.
Ύστερα από πιλοτική δοκιμή διάρκειας ενός έτους σε δύο σημεία της Κολωνίας, η Rheinmetall προχωρά στην έναρξη της σειριακής παραγωγής. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, οι πωλήσεις αναμένεται να φτάσουν σε πενταψήφια νούμερα ετησίως. Η τιμή κάθε μονάδας θα κυμαίνεται σε τετραψήφιο ποσό σε ευρώ, ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε έργου.
Η Rheinmetall έχει ήδη δεχθεί παραγγελίες από αρκετές γερμανικές μητροπολιτικές περιοχές, χωρίς όμως να ανακοινώσει συγκεκριμένα ονόματα. Παράλληλα, σχεδιάζει τη συνέχιση δοκιμών σε γερμανικές πόλεις, αλλά και την υλοποίηση νέων πιλοτικών προγραμμάτων στο εξωτερικό.
Η συγκεκριμένη λύση έρχεται να απαντήσει σε ένα από τα βασικά εμπόδια για την ευρύτερη διείσδυση των EV στην Ευρώπη: την έλλειψη υποδομών φόρτισης, αλλά και την απουσία ενός ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. Το κόστος εγκατάστασης, τα πρότυπα σύνδεσης στο δίκτυο και η πολυπλοκότητα των κανονισμών διαφέρουν από χώρα σε χώρα, επιβραδύνοντας την ανάπτυξη.
Σύμφωνα με την IEA, μέχρι το 2023 υπήρχαν περίπου 990.000 δημόσια σημεία φόρτισης στην Ε.Ε., εκ των οποίων 180.000 ήταν ταχείας φόρτισης. Μέχρι το 2030, εκτιμάται ότι αυτός ο αριθμός θα ξεπεράσει τα 2,3 εκατομμύρια. Ωστόσο, μελέτη του 2024 από την ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) υπογραμμίζει πως για να καλυφθεί η μελλοντική ζήτηση, η Ευρώπη θα πρέπει να εγκαθιστά σχεδόν οκταπλάσιο αριθμό φορτιστών ετησίως σε σχέση με το 2023.
Αντίστοιχα, στις ΗΠΑ λειτουργούν περίπου 193.000 σημεία φόρτισης, εκ των οποίων τα 53.000 είναι ταχείας. Μέχρι το 2030, η IEA προβλέπει ότι τα σημεία θα φτάσουν τα 550.000, με τα 220.000 να είναι ταχυφορτιστές.
Σε αυτό το πλαίσιο, λύσεις όπως ο Curb Charger της Rheinmetall μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην ανακούφιση της πίεσης για τις υποδομές φόρτισης, προσφέροντας έξυπνες και διακριτικές εφαρμογές που ενισχύουν τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση χωρίς να επιβαρύνουν τον δημόσιο χώρο.
(Πηγή: Top Gear Greece)