Η Ρωσία έχει αυξήσει τις αποστολές φορτίων πετρελαίου της από την Αρκτική προς στη Συρία, τα οποία αποτελούν απαραίτητη πρώτη ύλη για τα διυλιστήριά της, σύμφωνα με στοιχεία αποστολής που επικαλείται πηγή του κλάδου και στοιχεία της LSEG. Ως γνωστόν, η Μόσχα θεωρεί εδώ και καιρό τη Συρία ως βασική πύλη για το εμπόριο και τις στρατιωτικές της επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Οι θέσεις της στα δυτικά της χώρας, όπου διαθέτει ναυτική βάση στην Ταρτούς και αεροπορική βάση Χμεϊμίμ κοντά στο λιμάνι της Λαττάκειας, έχουν πληγεί μετά την ανατροπή του ρωσόφιλου προέδρου Μπασάρ αλ-Άσαντ, τον Δεκέμβριο. Ωστόσο η Μόσχα βρίσκεται σε συνομιλίες με τη νέα ισλαμιστική κυβέρνηση της Συρίας για να διατηρήσει τις βάσεις, όπως είχε ανακοινώσει το Κρεμλίνο τον Ιανουάριο.

Το δεξαμενόπλοιο Mitzel, το οποίο έχει συμπεριληφθεί στις κυρώσεις των ΗΠΑ, φόρτωσε περίπου 140.000 μετρικούς τόνους ρωσικού πετρελαίου στο λιμάνι του Μούρμανσκ στην Αρκτική και κατευθύνεται προς το λιμάνι Μπανιγιάς, το οποίο έχει ήδη παραλάβει πολλά αντίστοιχα φορτία, σύμφωνα με την πηγή και την LSEG, τα οποία επικαλείται το Reuters.

Τα δεξαμενόπλοια Sakina και Aquatica μετέφεραν πετρέλαιο από τη Ρωσία στη Συρία τον Μάρτιο, ενώ ακολούθησε το τάνκερ Sabina τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG και δηλώσεις των traders.

Οι συνολικές προμήθειες ρωσικού πετρελαίου στη Συρία έχουν φτάσει περίπου τους 350.000 μετρικούς τόνους, ή περίπου 2,6 εκατομμύρια βαρέλια μέχρι στιγμής φέτος.

Η Ρωσία προμήθευσε επίσης ντίζελ στη Συρία φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG. Τα διυλιστήρια της Συρίας θα χρειαστούν εναλλακτικές λύσεις για το ιρανικό πετρέλαιο, το οποίο αποτελούσε σημαντική προμήθεια κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης Άσαντ, αλλά οι παραδόσεις του ανεστάλησαν στα τέλη του περασμένου έτους, οδηγώντας σε προσωρινό κλείσιμο του διυλιστηρίου του Μπανιγιάς τον Δεκέμβριο. Το υπουργείο πετρελαίου της Συρίας ανακοίνωσε την επανέναρξη των εργασιών στο διυλιστήριο τον Απρίλιο, μετά την παραλαβή νέων φορτίων πετρελαίου, αλλά πρόσθεσε ότι πραγματοποιεί τεχνικές επισκευές στο χώρο, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για την τρέχουσα λειτουργική ικανότητα του διυλιστηρίου.

Η Gazprom Neft, η οποία παράγει τις ποιότητες πετρελαίου ARCO και Novy Port Arctic, και το συριακό υπουργείο πετρελαίου δεν απάντησαν σε αιτήματα του Reuters για σχολιασμό.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr