Αναλυτικότερα, ο πρόεδρος της Great Wall Motor, Wei Jianjun, την περασμένη Παρασκευή, εξέφρασε ανοιχτά την ανησυχία του για τον επιδεινούμενο πόλεμο τιμών της Κίνας, με την πίεση στις τιμές να πλήττει τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών και των προμηθευτών. Στον απόηχο των δηλώσεών του, οι μετοχές κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως οι BYD, Nio και XPeng κατέγραψαν πτώση.
Στις δηλώσεις του, μάλιστα, ο Wei, παραλλήλισε την κατάσταση με την Evergrande, λέγοντας ότι ο κλάδος διέθετε τη δική του εκδοχή της κινεζικής εταιρείας ακινήτων που εκκαθαρίστηκε πέρυσι μετά από μια μεγάλη κρίση χρέους, αλλά δεν κατονόμασε κανένα όνομα.
Από την πλευρά του, ο Li Yunfei, γενικός διευθυντής branding και δημοσίων σχέσεων της BYD, απάντησε, την Παρασκευή, ότι δεν υπάρχει κρίση όπως αυτή της Evergrande μεταξύ των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας και είπε ότι έμεινε άναυδος από τις διαδικτυακές εικασίες ότι ο Wei αναφερόταν στην BYD. Σε μια μακροσκελή ανάρτηση στο Weibo, ο Li υπερασπίστηκε τον λόγο χρέους προς περιουσιακά στοιχεία της BYD, ύψους 70%, και το χρέος άνω των 580 δισεκατομμυρίων γιουάν, κάνοντας συγκρίσεις με εταιρείες όπως η Ford, η Boeing και η Toyota. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, η αναλογία αυτή είναι το αποτέλεσμα της ταχείας ανάπτυξης της BYD, τη στιγμή που ορισμένοι ανταγωνιστές της έχουν παραμείνει στάσιμοι, χωρίς, ωστόσο, να αναφέρει ονόματα.
Μάλιστα, ο Li πρόσθεσε ότι η BYD σχεδιάζει να θεωρήσει τους χρήστες του διαδικτύου που διέδιδαν τέτοιες εικασίες νομικά υπεύθυνους και έχει παραδώσει «αποδεικτικά στοιχεία» στις κινεζικές αρχές.
Από την πλευρά της, η Great Wall Motor δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.
Ας σημειωθεί ότι ο πόλεμος τιμών στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας δείχνει ελάχιστα σημάδια υποχώρησης, παρά τις εκφράσεις ανησυχίας τόσο από τις κινεζικές εταιρείες του κλάφου όσο και από τους παράγοντες της βιομηχανίας. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ακολούθησαν την BYD προσφέροντας νέα κίνητρα για τα αυτοκίνητα την περασμένη εβδομάδα. Τουλάχιστον μία άλλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκφράσει την υποστήριξή της στον Wei της Great Wall Motor.
Ο πρόεδρος της κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Changan, Zhu Huarong, , δήλωσε σε ετήσια συνάντηση των μετόχων την Τρίτη ότι τα σχόλιά του αποτελούν υπενθύμιση στον κλάδο ότι πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στους κινδύνους, ανέφεραν τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που συγκρούονται δημόσια οι δύο κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και το 2023, η Great Wall Motor ανακοίνωσε ότι είχε υποβάλει έκθεση στις ρυθμιστικές αρχές της Κίνας κατά της BYD, λέγοντας ότι τα δύο κορυφαία σε πωλήσεις υβριδικά μοντέλα της BYD δεν πληρούσαν τα πρότυπα εκπομπών. Αργότερα εκείνο το έτος, η BYD απηύθυνε έκκληση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας να ενωθεί και να «κατεδαφίσει τους παλιούς θρύλους» της παγκόσμιας αγοράς, προκαλώντας την σφοδρή αντίδραση της Great Wall Motor.