Η Nio, μία από τις κορυφαίες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, διαθέτει πλέον χιλιάδες σταθμούς αλλαγής μπαταριών σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ πρόσφατα άρχισε να επεκτείνεται και στην Ευρώπη. Ωστόσο, η τεχνολογία αυτή ετοιμάζεται να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη παρουσία στην Κίνα, με νέες εταιρείες και λύσεις να κάνουν την εμφάνισή τους.
Η Changan Automobile ανακοίνωσε μόλις την κυκλοφορία των πρώτων 1.000 μονάδων του νέου ηλεκτρικού της σεντάν, Oshan 520. Το συγκεκριμένο μοντέλο σχεδιάστηκε κυρίως για χρήση ταξί, διαθέτει μπαταρία 56 kWh με αυτονομία έως 515 χιλιόμετρα, ενώ η τιμή εκκίνησης είναι περίπου 20.000 ευρώ.
Η πραγματική καινοτομία, όμως, βρίσκεται στη δυνατότητα άμεσης αλλαγής μπαταρίας. Είναι το πρώτο όχημα που χρησιμοποιεί τις νέες ανταλλάξιμες μπαταρίες Choco-SEB της CATL, του μεγαλύτερου προμηθευτή μπαταριών EV στον κόσμο. Έτσι, επαγγελματίες οδηγοί ταξί μπορούν να αποφύγουν τις χρονοβόρες στάσεις σε ταχυφορτιστές και να συνεχίσουν το δρομολόγιό τους με ελάχιστο χρόνο απώλειας, πιο γρήγορα ακόμα και από τον ανεφοδιασμό με καύσιμα σε ένα συμβατικό όχημα.
Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της τεχνολογίας Choco-SEB είναι η ταχύτητα. Οι μπαταρίες μπορούν να αντικαθίστανται σε ειδικούς σταθμούς μέσα σε μόλις 100 δευτερόλεπτα. Ήδη, στην πόλη Chongqing λειτουργούν 34 τέτοιοι σταθμοί, ενώ η CATL σχεδιάζει τη λειτουργία 1.000 σταθμών σε 31 πόλεις μέσα στο 2025. Κάθε σταθμός έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί έως και 822 αλλαγές μπαταριών την ημέρα, εξυπηρετώντας όχι μόνο την Changan, αλλά και άλλες μεγάλες κινεζικές μάρκες που έχουν συνάψει συνεργασία με την CATL: GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW, BAIC και άλλες.
Όπως αναφέραμε, η τεχνολογία Choco-SEB δεν περιορίζεται μόνο στην Changan. Ήδη έχουν ανακοινωθεί αρκετά ακόμη συμβατά ηλεκτρικά μοντέλα από άλλους κατασκευαστές, όπως τα: GAC Aion S, Hongqi E-QM5, SAIC Roewe D7, BAIC C66, Wuling Bingo & Starlight, SAIC Rising R7, SAIC Maxus Mifa 9 & Dana.
Η τάση είναι ξεκάθαρη: η αλλαγή μπαταριών αντί για φόρτιση εδραιώνεται ως το νέο δεδομένο για την ηλεκτροκίνηση στην Κίνα, ειδικά για στόλους ταξί και επαγγελματικών οχημάτων. Με τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα να περιμένουν την σειρά τους, η οποία δεν φαίνεται πως θα αργήσει πολύ.
(Πηγή: Top Gear Greece)