1ο Συνέδριο «Mobility Next»: Η Θεσσαλονίκη Μπορεί να Εξελιχθεί σε Κόμβο Ηλεκτροκίνησης, Λέει ο Αντιπεριφερειάρχης

1ο Συνέδριο «Mobility Next»: Η Θεσσαλονίκη Μπορεί να Εξελιχθεί σε Κόμβο Ηλεκτροκίνησης, Λέει ο Αντιπεριφερειάρχης
energia.gr
Παρ, 30 Μαΐου 2025 - 15:08

Την πεποίθηση ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί πράγματι να εξελιχθεί σε κόμβο ηλεκτροκίνησης εξέφρασε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Κώστας Γιουτίκας, μιλώντας σήμερα στο 1ο συνέδριο «Mobility Next», που διοργανώνει το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS

«Είναι μια σειρά παραμέτρων και δεδομένων, θέματα χωροταξίας, γεωγραφίας και κοινωνικής ωριμότητας, που συγκλίνουν σε αυτή την κατεύθυνση. Κυρίως όμως, είναι το σημαντικό υπόβαθρο που υπάρχει στον χώρο αυτοδιοίκησης τα τελευταία χρόνια, που σε συνδυασμό με τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία μάς επιτρέπει να επιταχύνουμε» είπε χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας ότι η πόλη «δεν ξεκινά από το μηδέν, καθώς τα τελευταία οκτώ χρόνια έχει γίνει αξιόλογη δουλειά στον τομέα».
Δεκάδες νέα ηλεκτρικά οχήματα των δήμων στους δρόμους.

Μάλιστα, κατά τη νέα προγραμματική περίοδο, 2021-2027, στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορήσουν δεκάδες νέα ηλεκτρικά οχήματα, ως μέρος των στόλων των δήμων και της Περιφέρειας, ενώ στις νέες προμήθειες ηλεκτροκίνητων θα συμπεριληφθούν και τέσσερις περιαστικοί δήμοι, που είχαν μείνει αρχικά «απ' έξω».

«Στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο, μέσα από το πρόγραμμα "Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη", χρηματοδοτήσαμε την αγορά 50 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και σταθμών φόρτισης, 14 από τα οποία εντάχθηκαν στον στόλο της Περιφέρειας και τα υπόλοιπα παραδόθηκαν σε δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος (...) Στη νέα προγραμματική περίοδο, 2021-2027, υπάρχει γενναία χρηματοδότηση, ύψους 36,5 εκατ. ευρώ και πάλι από το πρόγραμμα "Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη", για στόλους καθαριότητας, απορριμματοφόρα, ηλεκτρικά σάρωθρα και φορτηγά και σταθμούς φόρτισης. Συνολικά θα προμηθευτούμε 74 ηλεκτρικά οχήματα, που θα παραδώσουμε στους δήμους» γνωστοποίησε ο κ.Γιουτίκας.

Υπενθύμισε πως, σε συνεργασία με τον ΦΟΣΔΑ, παραδόθηκαν ήδη 11 μεγάλα ηλεκτρικά σάρωθρα τεσσάρων τόνων και 15 φορτηγά δύο τόνων με ανατροπή, στους δήμους Αμπελοκήπων- Μενεμένης, Νεάπολης- Συκεών, Θεσσαλονίκης, Κορδελιού- Ευόσμου, Πυλαίας- Χορτιάτη και Καλαμαριάς.

«Στις επόμενες δύο φάσεις, μια το καλοκαίρι μια το φθινόπωρο, θα παραλάβουμε άλλα 24 ηλεκτρικά απορριμματοφόρα οκτώ τόνων, 11 μεγάλα ηλεκτρικά απορριμματοφόρα των 19 τόνων και 13 ηλεκτρικα σάρωθρα πολλαπλών χρήσεων. Και μάλιστα, επειδή κάποιοι περιαστικοί δήμοι είχαν μείνει εκτός προγράμματος, στο νέο ΕΣΠΑ θα διατεθεί σημαντικό ποσό σε τέσσερις από αυτούς -Θέρμης, Θερμαϊκού, Λαγκαδά και Ωραιοκάστρου, προκειμένου κι αυτοί να προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα οχήματα» είπε ο κ.Γιουτίκας, ο οποίος αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία ενημέρωσης του κοινού «Voltάρω», που είχε ξεκινήσει το 2016 στη βάση μιας ιδέας φοιτητών του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ και έφτασε να συμπεριληφθεί στη λίστα του κορυφαίου οργανισμού έξυπνων μετακινήσεων ERTICO ΙTS Europe για τις καλές πρακτικές στην ΕΕ.

O κ.Γιουτίκας αναφέρθηκε, τέλος, στον θετικό αντίκτυπο που ήδη καταγράφεται -χάρη σε όλες αυτές τις ενέργειες- και στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπου τα αποτελέσματα είναι ορατά και μετρήσιμα. Οπως είπε, η λειτουργία του Μετρό, η ένταξη στον στόλο του ΟΑΣΘ άνω των 100 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και τα ηλεκτρικά οχήματα της Περιφέρειας και των δήμων, έχουν ήδη αντίκτυπο στη βελτίωση της ατμόσφαιρας, βάσει των μετρήσεων των σταθμών μέτρησης εναέριας ρύπανσης._

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr