Τα νέα τιμολόγια της Protergia και οι αλλαγές στα «πράσινα» της ΔΕΗ

Nέα προϊόντα αλλά και μια νέα φιλοσοφία στην προσέγγιση του λογαριασμού ρεύματος φέρνουν η «μάχη» των μεριδίων μεταξύ των παρόχων και η ένταση του ανταγωνισμού σε μια αγορά που ο επιχειρηματικός χάρτης δεν έχει ακόμη σταθεροποιηθεί και οι παθογένειες και στρεβλώσεις πιέζουν προμηθευτές και καταναλωτές. Η στρατηγική μετακίνησης των πελατών στα σταθερά μπλε τιμολόγια που ακολούθησαν οι πάροχοι από τις αρχές του 2024 και με μεγαλύτερη ένταση στο δεύτερο εξάμηνο συνεχίζεται ακάθεκτη, με τη λιανική αγορά να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τις διακυμάνσεις της χονδρεμπορικής και να αποκτά χαρακτηριστικά των ώριμων ευρωπαϊκών αγορών.

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας και ως προς την αποπληρωμή του λογαριασμού ρεύματος, όπως έδειξαν τα πρόσφατα στοιχεία της ΡΑΑΕΥ (οι απλήρωτοι λογαριασμοί έφθασαν στα 3,4 δισ. το 2024), οι πάροχοι αναδιαμορφώνουν συνεχώς τις στρατηγικές τους προσπαθώντας να ισορροπήσουν μεταξύ της αύξησης του πελατολογίου τους και της αποφυγής επισφαλειών και ζημιών.

Η αγορά, σύμφωνα με εκπροσώπους των παρόχων, βρίσκεται σε μια μεταβατική κατάσταση που θα διαρκέσει δύο χρόνια μέχρι να επέλθει μια ισορροπία μέσα από εξαγορές και στο μεταβατικό αυτό διάστημα οι πάροχοι είναι αναγκασμένοι να δοκιμάζουν και να αναπροσαρμόζουν συνεχώς τις στρατηγικές τους για να αντέξουν. Η μάχη των μεριδίων επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στα σταθερά τιμολόγια. Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, το 50% των νέων πελατών ανά προμηθευτή επιλέγει σταθερό τιμολόγιο, ποσοστό που στο τέλος του έτους αναμένεται να φθάσει στο 80%.

Τον τόνο στις εξελίξεις δίνουν οι μεγάλοι του κλάδου με το καθετοποιημένο χαρτοφυλάκιο και την ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια, που είναι πιο ανθεκτικοί στα ρίσκα και στις αβεβαιότητες της αγοράς.

Τα «συνδρομητικά» πακέτα ρεύματος είναι το νέο προϊόν που έκανε από χθες την εμφάνισή του στην αγορά. Για πρώτη φορά ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέξει ένα τιμολόγιο με σταθερή συνδρομή κάθε μήνα, έναντι της μηνιαίας πληρωμής βάσει των κιλοβατωρών που έχει καταναλώσει. Το νέο αυτό προϊόν που παρουσίασε την Τρίτη σε ειδική εκδήλωση η Protergia, o βραχίονας της Metlen στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, απευθύνεται σε νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις.

Οι καταναλωτές θα έχουν για πρώτη φορά τη δυνατότητα πλήρους ελέγχου του προϋπολογισμού τους, πληρώνοντας ένα σταθερό ποσό κάθε μήνα για ένα ολόκληρο χρόνο όχι μόνο για την ενέργεια που καταναλώνουν, αλλά για το σύνολο των χρεώσεων που αφορούν το ρεύμα (δικτύου, συστήματος, ΥΚΩ κ.λπ.). Εκτός πακέτου είναι τα τέλη υπέρ δήμων και ΕΡΤ (θα πληρώνονται ξεχωριστά από τον καταναλωτή), με τη διοίκηση της εταιρίας να εκτιμά ότι είναι θέμα χρόνου να φύγουν εντελώς από τον λογαριασμό ρεύματος, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών κατευθύνσεων.

Το 50% των νέων πελατών επιλέγει σταθερό τιμολόγιο, ποσοστό που εκτιμάται ότι θα φθάσει στο 80% στα τέλη του έτους.

Η παρουσίαση του Picasso έρχεται σε μια περίοδο σταθερής ανόδου για την Protergia, η οποία έχει ήδη ξεπεράσει το 21% σε μερίδιο αγοράς, εξυπηρετώντας περισσότερους από 600.000 πελάτες, και στοχεύει σε μερίδιο 30% το 2028.

Ο οικιακός καταναλωτής μπορεί να επιλέξει μεταξύ συνολικά εννέα πακέτων, που καλύπτουν χαμηλές, μεσαίες και μεγάλες καταναλώσεις.

Ενδεικτικά, το πακέτο Picasso Small προσφέρεται για ετήσια κατανάλωση 1.325 kWh με μηνιαίο κόστος 29,99 ευρώ, ενώ υπάρχουν επιλογές μέχρι και τις 2.700 kWh με αντίστοιχα αυξανόμενη χρέωση (π.χ. 54,99 ευρώ/μήνα).

Η κατηγορία Medium καλύπτει μεσαία νοικοκυριά με ετήσιες καταναλώσεις από 3.550 έως 6.000 kWh και κόστος από 69,99 έως 139,99 ευρώ/μήνα.

Τέλος, η κατηγορία Large περιλαμβάνει πακέτα για υψηλές καταναλώσεις από 11.000 έως 20.200 kWh, με σταθερές μηνιαίες χρεώσεις από 274,99 έως 499,99 ευρώ.

Αντίστοιχης φιλοσοφίας (τρεις βασικές κατηγορίες με τρεις επιμέρους επιλογές για την κάθε κατηγορία ανάλογα με την ετήσια κατανάλωση) είναι και τα πακέτα που προσφέρονται στους μικρούς επαγγελματικούς πελάτες. Στο τέλος του χρόνου γίνεται ένας έλεγχος της πραγματικής κατανάλωσης και δεν υπάρχει κανένα κόστος εφόσον ο καταναλωτής έχει καταναλώσει μέχρι 5% παραπάνω από αυτό που πλήρωσε. Εάν η υπέρβαση της κατανάλωσης ξεπεράσει το όριο του 5%, στο τέλος του 12μηνου προγράμματος θα υπάρξει χρέωση αναλογική με το επόμενο πακέτο κατανάλωσης που θα μπορεί να πληρωθεί είτε εφάπαξ είτε σε μηνιαίες δόσεις.

Σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής της σε ό,τι αφορά τα πράσινα τιμολόγια, όπου παραμένει το 70% των πελατών της επιχείρησης, προχωρεί και η ΔΕΗ. Η εταιρεία άρχισε ήδη να ενημερώνει με επιστολές τους πελάτες της ότι από την 1η Αυγούστου η κλιμακωτή χρέωση αλλάζει και η χαμηλή χρέωση περιορίζεται στις 200 κιλοβατώρες έναντι των 500 σήμερα. Από τις 200 κιλοβατώρες και πάνω η χρέωση θα αυξάνεται αυτόματα. Με αυτή την κίνηση η ΔΕΗ διασφαλίζει μια προσιτή τιμή για χαμηλές καταναλώσεις στο πλαίσιο στήριξης της κοινωνικής πολιτικής της και παράλληλα ενός αναγκαίου εξορθολογισμού των τιμολογίων της για τη βιωσιμότητα και την ενίσχυση του κλάδου προμήθειας.

(από την εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr